سرمربی کشتی زنان: نبود مسابقات بین‌المللی جوانان؛ استعدادیابی را محدود کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان گفت: دوست داریم تا شرایط استعدادیابی فراهم شود؛ اما در در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هیچ مسابقاتی در خارج از کشور برگزار نمی‌شود.

هدی نقیبی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اردوی تیم ملی کشتی آلیش زنان، اظهار داشت: اواخر مرداد اردوی تیم ملی آغاز و سوم شهریور به پایان رسید. شرایط آلیش‌کاران در اردو بسیار عالی بود. دختران از نظر روحی خیلی خوب بودند و آرامش در بین همه آنها وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: رقیه محمودآبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم و سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم در المپیاد رزمی جهان به میزبانی ریاض عربستان در مهر ماه شرکت می‌کنند و ما تا آن زمان سه اردو برگزار می‌کنیم. این مسابقات تیمی نیست و تنها دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان عنوان کرد: دیگر کشتی‌گیران در اردوی پیوسته به اعزام به مسابقات تیمی جهانی ترکیه در آذر ماه خود را آماده می‌کنند. بیشترین هدف ما مسابقات تیمی جهانی است و باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم تا آلیش‌کاران بتوانند مدال‌های خوشرنگ خود را تکرار کنند.

وی ادامه داد: در ۶ وزن اصلی همان آلیش‌کارانی که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند و در سه ماه گذشته مقام‌آور بودند، شرکت می‌کنند و با حفظ ۶ کشتی گیر، ۳ آلیش کار دیگر به اردو دعوت شدند که یک نفر به عنوان کسب تجربه و دو نفر دیگر به عنوان حریف تمرینی ملی‌پوشان در اردو حضور می‌یابند و امیدوارم بتوانیم از آنها در مسابقات دیگر استفاده کنیم.

نقیبی خاطرنشان کرد: دوست داریم تا شرایط استعدادیابی فراهم شود؛ اما چون در در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هیچ مسابقاتی در خارج از کشور برگزار نمی‌شود. دست ما مقداری برای استعدادیابی محدود است؛ اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کشتی‌گیران زیر ۲۳ سال را به اردو دعوت کنیم.

وی درباره مربیگری هانیه عاشوری و مصدومیت وی، اظهار داشت: هانیه در مسابقات قهرمانی کشوری مصدوم شد و به دنبال این بود تا پای خود را عمل کند. بعد از آن مقداری از فضای ورزش دور شد و در ادامه تلاش کرد وارد مربیگری شود؛ اما به نظر می‌رسد که برای مسابقات قهرمانی کشوری سال آینده آماده باشد و در آن شرکت کند. فراسیون هم در این مدت کلاس‌های مربیگری را در استان‌ها برگزار کرد و قطعا از عاشوری هم در این عرصه حمایت می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان گفت: امیدوارم مسئولان ورزش کشور کشتی را بهتر ببینند زیرا ورزش اول کشور و بودجه آن از فوتبال پایین‌تر است. کشتی ورزش تن به تن و انفرادی است و باید به آن بیشتر بپردازند. امیدوارم این لطف را در حق آلیش‌کاران ما داشته باشند زیرا همانطور که فدراسیون حمایت کرده، وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت ویژه‌ای از ما کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha