ساختمان نوساز پزشکی قانونی نیشابور به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- رییس پزشکی قانونی شهرستان نیشابور گفت: طرح ساخت نخستین ساختمان نوساز پزشکی قانونی نیشابور با بیش از ۹۰۰ متر زیربنا  شامل سالن معاینات و سالن تشریح تکمیل شده است که در مرحله نخست،سالن معاینات آن به بهره برداری رسید.

دکتر حسن بلقان آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه حدود ۱۴ هزار پرونده در پزشکی قانونی نیشابور رسیدگی می‌شود و روزانه ۵۰ نفر برای انجام معاینه اولیه به این مرکز مراجعه می‌کنند که به دلیل قدیمی، نامناسب و غیراستاندارد بودن این مرکز، معاینه افراد به سختی انجام می‌شد که برای سهولت در امر معاینه، ساخت ساختمان جدید این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی نیشابور از سال ۱۳۹۶ با زمینی به مساخت بیش از ۲ هزار متر مربع با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که از این اعتبار حدود ۳۵ درصد تخصیص پیدا کرد و ساخت آن بنا به دلایلی مسکوت مانده بود.

رییس پزشکی قانونی شهرستان نیشابور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از دی ماه سال گذشته و با دریافت اعتبارات استانی و شهرستانی، عملیات تکمیل طرح دوباره آغاز شد و مرحله نخست آن شامل سالن معاینات، در ششم شهریورماه امسال به بهره‌برداری رسید.

بلقان آبادی با بیان این که سالانه بیش از ۳۵۰ جسد از شهرستان نیشابور برای انجام کالبدشکافی به پزشکی قانونی مشهد منتقل می‌شود که این امر علاوه بر زمان بر بودن کار را برای مراجعه‌کنندگان سخت می‌کرد و به منظور تسهیل و تسریع در روند امور مربوط به کالبدشکافی اجساد، سالن تشریح در مرحله دوم احداث ساختمان پزشکی قانونی نیشابور برای معاینه اجساد تکمیل شده و در حال تجهیز است که با افتتاح آن طی روزهای آینده این مشکل و معضل در این شهرستان مرتفع خواهد شد و اجساد در خود این مرکز جدید کالبد شکافی خواهند شد.

وی ادامه داد: سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان نیشابور نه تنها این شهرستان بلکه روستاها و شهرهای تابعه و نیز شهرستان‌های مجاور از جمله سبزوار را می تواند پوشش دهد.

مراکز پزشکی قانونی مشهد، سبزوار، قوچان و تربت حیدریه و تربت جام نیازمند ساختمان تازه ساز هستند

معاون اداری مالی اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان پزشکی قانونی شهرستان نیشابور، نخستین ساختمان تازه ساز در میان مراکز پزشکی قانونی شهرستانی استان خراسان رضوی است که در این مرکز نیز سه پزشک و ۹ کارمند مشغول خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

دکتر مهران وکیلی افزود: تا قبل از آغاز به کار ساختمان جدید پزشکی قانونی نیشابور مردم به ساختمان امانی واقع در دادگستری این شهرستان مراجعه می‌کردند که مکانی کوچک بود که اکنون با ساخت و افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی در مجاورت دادگستری این شهرستان رفاه حال مراجعه کنندگان نیز برای انجام امور اداری و قضایی فراهم شده است.

وی با بیان این که همه مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان نیاز به ساختمان جدید دارند ادامه داد: هم اینک ساخت ساختمان جدید برای مراکز پزشکی قانونی در کلانشهر مشهد با توجه به رشد جمعیت و قدیمی بودن ساختمان های آن و ارتقای تجهیزات سالن تشریح این مراکز جزء اولویت و یک ضرورت است.

معاون اداری مالی اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی گفت: پس از مراکز پزشکی قانونی مشهد، احداث ساختمان جدید و سالن تشریح مجهزتر در شهرستان‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و قوچان در اولویت هستند.

فعالیت ۲۵۲ نیروی انسانی و پزشک در مراکز پزشکی قانونی استان خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۵ مرکز پزشکی قانونی در استان خراسان رضوی شامل چهار مرکز در مشهد و ۲۱ مرکز در سایر شهرستان های استان دایر و فعال است.

سید آریا حجازی افزود: ۲۵۲ نیروی انسانی و پزشک در مراکز پزشکی قانونی استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۷۸ نیروی انسانی شامل ۶۱ نفر زن و ۱۱۷ مرد در مراکز پزشکی قانونی مشهد فعالیت دارند که از این تعداد ۴۷ نفر پزشک و ۱۳۱ نفر کارمند هستند

وی ادامه داد: همچنین ۷۴ نیروی انسانی شامل ۲۵ پزشک و ۴۹ نفر کارمند در ۲۱ مرکز پزشکی قانونی شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha