دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: نبود امکانات دلیل بی استفاده ماندن کلینیک سرطان است

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه کلینیک سرطان این شهرستان ۲ سال قبل احداث شده است گفت: این مرکز درمانی به علت نداشتن تجهیزات مورد نیاز بدون استفاده مانده است.

به گزارش ایرنا، وحید محمدی شاهرخی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه بیشترین شیوع سرطان ها در این شهرستان سرطان سینه، گوارش و ریه است افزود: آمار ابتلا به سرطان در رفسنجان به دلیل وجود آلایندگی معدنی، سمپاشی های مکرر در کشاورزی و وجود کوره های زغال سوزی زیاد است.

وی اظها داشت: کلینیک سرطان در رفسنجان ۲ سال است که احداث شده اما به دلیل تجهیز نبودن به امکانات لازم، بدون استفاده باقی مانده و نیاز به بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی داریم تا بتوانیم این مرکز را راه اندازی و به مردم ارائه خدمت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: چنانچه این مرکز به دستگاه های مختلف از جمله آندوسکوپی، سونوگرافی، عکس برداری و دیگر لوازم تجهیز شود می توان سرطان ها و بیماری های بدخیم را می توان به موقع تشخیص داد و درمان ها هم زودتر انجام شود تا بیمار به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان درمان سرطان رفسنجان در ۲ هزار مترمربع احداث شده ادامه داد: برای جذب بودجه برای تأمین تجهیزات نیاز به کمک دولت و خیران داریم، تا بتوانیم با تشخیص به موقع بیماری های سرطانی و بدخیم طول عمر افراد را افزایش دهیم.

محمدی شاهرخی در ادامه عملکرد یکساله این دانشگاه به مردم رفسنجان و انار اشاره کرد و توضیح داد: بخش cssd بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) توسط یکی از خیران شهرستان رفسنجان با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال احداث شده که این بخش می تواند در ضدعفونی کردن بیمارستان و کاهش عفونت ها کمک کننده باشد.

وی با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت به مقاوم سازی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ادامه داد: در قسمت غربی این بیمارستان دولتی احداث ۶ اتاق عمل در دستور کار قرار گرفته که ۲ مورد در حال تکمیل است؛ همچنین ضریب اشغال تخت های بیمارستانی هم هفت درصد افزایش یافته و از ۶۱.۵ درصد به ۷۰ درصد رسیده که بیانگر اقبال مردم به استفاده از خدمات این بیمارستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: دولت در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، ۲ هزار میلیارد ریال به ساخت و تکمیل بیمارستان امام حسین(ع) اختصاص داده که این بیمارستان جایگزین مناسبی برای زایشگاه نیک نفس فرسوده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان امام حسین(ع) ۱۱۲ تختخوابی است و ساخت آن هشت سال به تعویق افتاده و امسال بودجه دولتی برای آن اختصاص یافت؛ بخش های این بیمارستان شامل بخش زایمان، نوزادان، آی. سی. یو نوزادان و اطفال است.

محمدی شاهرخی گفت: آمار رفسنجان طی سه سال اخیر در مرگ مادران باردار به صفر رسیده است.
وی گفت: ضمن اینکه در بیمارستان مرادی دستگاهی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تهیه شده که با بی حسی موضعی امکان خروج آب مروارید از چشم بیمار را در ۱۰ دقیقه را دارد.
وی ادامه داد: در رفسنجان و انار با کمبود بالای ۳۰ خانه و مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت روبرو هستیم که دولت برای اجرای این مراکز ۵۶۰ میلیارد ریال را اختصاص داده است و تا کنون نیز ۱۷ میلیارد جذب شده و در حال ساخت آنها هستیم.
شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha