عملیات ساخت پایگاه امداد و نجات هلال احمر در پارس آباد آغاز شد

اردبیل - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات بین شهری (بران) شهرستان پارس آباد روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آیین کلنگ زنی ساخت پایگاه امداد و نجات بین شهری (بران) شهرستان پارس آباد، گفت: این پایگاه با ۲۶۰ متر مربع محیط اداری در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع احداث خواهد شد.

حمید قویدل افزود: پایگاه امداد و نجات بین شهری بران در ۶۰ کیلومتری راه ارتباطی پارس آباد به سمت مشگین شهر که یکی از محورهای حادثه خیز استان اردبیل است، احداث می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده ای استان در محور پارس آباد - مشگین شهر اتفاق می افتد، اظهار کرد: امیدواریم، با احداث و بهره برداری از این پایگاه شاهد کاهش حوادث جاده ای در این منطقه از استان باشیم.

وی بیان کرد: برای دیوارکشی این پروژه تاکنون پنج میلیارد ریال هزینه شده و برای احداث آن نیز ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح امدادی در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: راه اندازی و گسترش پایگاه های امداد و نجات جاده ای در راستای وظایف بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سطح کشور، نقش اثرگذار و حائز اهمیتی در امداد رسانی فوری و به موقع و ارتقای سطح ایمنی جاده ای دارند.

قویدل با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امکانات و تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به مردم به ویژه در زمان وقوع حوادث برخوردار است، ادامه داد: با راه اندازی و تجهیز پایگاه‌های امدادی تلاش می شود، امدادگران در کمترین زمان ممکن به یاری آسیب دیدگان از حوادث بشتابند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha