۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85215897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ۱۱۷ درصد رشد داشته است

اهواز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان از رشد ۱۱۷ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱ در خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا امید احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در اهواز اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فرآیند مولدسازی در استان رشد ۴۳۰ درصدی را رقم زده است که در همین مدت ۵۹۶ ملک مازاد در استان شناسایی شده که از طریق فروش آن‌ها می‌توان نسبت به تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار استان اقدام کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته را ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد که به گفته وی تحقق حدود ۱۰۴ درصدی درآمدهای مالیاتی استان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه درآمد مالیاتی استان نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: برابر فرآیندهای قانونی، مازاد درآمد مالیات در خوزستان هزینه خواهد شد.

وی افزود: مازاد درآمدهای استان در صندوق پیشرفت عدالت جمع‌آوری و برای استان هزینه می‌‎شود.

احمدی افزود: از مرداد ماه پارسال تا کنون ۹۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان توزیع شده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های ناظر بر نحوه هزینه این اعتبارات نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی در استانداری خوزستان به منظور منظور انسجام بخشی و ساماندهی هزینه‌کرد آن‌ گفت: در این کارگروه مقرر شد ۲.۵ درصد درآمدهای شرکت‌های فعال در استان برای رفع محرومیت و انجام مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از درگاه ملی مجوزها برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان گفت: دستگاه‌های متولی مکلفند در مدت ۳۰ روز درخواست مجوزهای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان را از طریق این درگاه پاسخ دهند.

ایجاد دادگاه‌های کیفری برای ترک فعل مدیران خوزستانی در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری

وی در پایان افزود: ۱۷ شعبه دادگاه کیفری برای برخورد با مدیرانی که در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان ترک فعل می‌کنند ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha