خدمت رسانی روزانه به ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی در بندر چابهار

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر چابهار خدمت رسانی می شوند.

قاسم عسکری نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه جهادی اداره کل بنادر و دریانوردی برای خدمات رسانی عمومی به زایرین اربعین تشکیل و موکب جامعه دریایی و بندری اداره کل‌ و ارائه خدمات متناسب از یک هفته قبل در محل ترمینال مسافربری چابهار برپا شده است.

عسکری نسب با تشریح خدمات به زائران اربعین حسینی کشور پاکستان در بندر چابهار، افزود: تخصیص سرویس ایاب وذهاب زائران وموکب داران، پذیرایی روزانه ۱۵هزار نفر با شربت، آب و چای، تهیه صبحانه با مشارکت خانواده بنادر و پذیرایی روزانه صبحانه برای ۲ هزار زائر، تهیه و توزیع روزانه ۱۰۰ قالب یخ و ۳۰ هزار لیتر آب شرب به زائران در حال انجام است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات‌سرویس ایاب‌ و ذهاب از جاماندگان زائرین، ارایه خدمات مشاوره در محل موکب، برقراری تلفن اضطراری برای زائران در راه مانده و نیازمند به تلفن، آبرسانی روزانه ۴۰هزار لیتر به هیات های سطح شهر نیازمند به آب آشامیدنی، برپایی مراسم عزاداری ومداحی در محل‌موکب با همراهی زائرین پاکستانی، تهیه لوازم بهداشتی و نظافتی‌ وتوزیع بین آنها، نظافت وپاکسازی محل اسکان آنان وحمل زباله، تهیه‌منبع آب شرب توسط جامعه دریایی وبندری از دیگر خدمات است.

وی گفت: تهیه‌و توزیع‌ پکیج‌های فرهنگی بین زائران، تهیه داربست های اطلاع رسانی ونصب در محل های مربوطه، تامین روشنایی مناسب محل اسکان وموکب زائرین، مستند سازی از روند ارائه خدمات به زائرین در راستای جهاد تبیین، تهیه فرش وزیر انداز ، تهیه‌ و نصب پرده مناسب جهت کمک به اسکان خانم ها وآقایان، تهیه ماسک و غذای مناسب برای کودکان زائرین از دیگر خدمات ارایه شده اداره بنادر و دریانوردی چابهار به زائران پاکستانی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: امسال برای نخستین بار افتخار پذیرایی از این عزیزان نصیب این اداره کل شد.

اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با برپایی موکب اربعین حسینی و استقرار شبانه روزی تعدادی از علاقمندان به خدمت در موکب از ابتدای شهریور تاکنون پذیرای هزاران زائر پاکستانی بوده است.

این زوار که عازم کربلای معلی هستند در موکب اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان ضمن پذیرایی وراهنمایی و استراحت مختصر با اتوبوس، عازم عراق شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha