استاندارآذربایجان غربی:سرانه تخت بیمارستانی در مهاباد از میانگین کشوری بیشتر می شود

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: سرانه تخت بیمارستانی در مهاباد طی سه ساله آینده از میانگین کشوری بیشتر می شود و به ۲ تخت برای هر هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت شهرستان مهاباد افزود: هم اکنون عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال انجام است و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات رییس جمهور در راستای تسریع در احداث تزریق اعتبار شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی هم، با پیشرفت خوبی در حال احداث است که ظرف سه سال آینده سرانه تخت بیمارستانی را از ۱.۷ به بالای ۲ تخت برای هر هزار نفر می رساند که با این حساب از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه دولت به مناطق کم برخوردار و محروم نیز گفت: از طرف سازمان شهرداری و دهیاری ها کشور نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای کمک به توسعه مناطق شهری و احداث اماکن تفریحی و پارک منطقه محروم پشت تب در نظر گرفته شده است.

سرانه تخت بیمارستانی در مهاباد از میانگین کشوری بالاتر می رود

معتمدیان از افزایش سه برابری قیر شهرستان مهاباد خبرداد و گفت: سه هزار تن قیر رایگان معادل سه برابر سال گذشته به شهرداری مهاباد در راستای آسفالت و بهسازی معابر نیز مصوب شده است.

وی افزود: برای نخستین بار در سطح کشور، مراکز جامع سلامت ویژه در استان پیش بینی شده که سومین مرکز استان در شهرستان مهاباد و در محله پشت تب در نظر گرفته شده است که تا سال آینده عملیات احداث آن طبق زمانبندی صورت گرفته به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به ضرورت فضای آموزشی محله کم برخوردار پشت تب نیز گفت: مراحل ساخت ۲ مدرسه در سطح دبیرستان و همچنین تکمیل ساخت مدارس موجود این محله نیز با تامین اعتبار و تخصیص زمین در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه ۹ مصوبه جدید در راستای کم به ارتقای شاخص های توسعه ای شهرستان مهاباد تصویب شد.

استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آخرین روز از هفته دولت با حضور در شهرستان مهاباد چند طرح عمرانی و درمانی افتتاح کرد.

همچنین استاندار آذربایجان غربی به همراه هیات همراه، فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از مدیران کل استانی و مسوولان شهرستان ضمن حضور در مناطق کم برخوردار پش تب با اهالی مردم این منطقه گفت و گوی صمیمی داشت.

حضور در صدا و سیما و گفت و گوی زنده از شبکه سراسری مهاباد با مردم از دیگر برنامه های مقام عالی استان در سفر خود به شهرستان مهاباد است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha