سرمایه‌گذاری در سینمای کوتاه دشوار است/ تولید سه فیلم با رویکرد اعتیاد

تهران- ایرنا- تهیه کننده سینمای کوتاه گفت: فیلم کوتاه بیننده خاص خود را دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش شرایط متفاوتی دارد و سخت است. در نهایت فیلم‌های کوتاه به جشنواره می‌رود. البته شخصا با تولید فیلم کوتاه خداحافظی کرده‌ام.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی برنامه، فیلم‌های «آیس پک»، «دونات» و «اسمارتیز» به تهیه‌کنندگی یاسر هشترخانی و کارگردانی مسعود ترابی در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده و سپس نقد و بررسی شد، یاسر هشترخانی در این نشست بیان کرد: در مقام تهیه‌کننده فیلم کوتاه خواستم کمک و یار جوانان باشم، معتقدم فیلم کوتاه از موضوعاتی است که زمان‌بر و سخت است و تلاش کردم هرچه کارگردان نیاز دارد تامین کنم.

وی افزود: در این سه پروژه به کسی بدهکار نبودیم و به دوستان جوان اعتماد کردم.

هشترخانی گفت: اولین کارم را سال ۱۳۸۶ با سریال جراحت شروع کردم. در فیلم‌های بلند در تک تیرانداز، شماره ۱۰، شهربانو همراه بودم و هرچه کارگردان نیاز داشت در اختیار گذاشتم و در این سه اثر حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردم و شاید کمتر کسی چنین سرمایه‌گذاری در سینمای کوتاه داشته باشند.

این تهیه کننده سینمای کوتاه با توجه به ورود خود به عرصه کارگردانی گفت: ساخت این سه فیلم برای من تجربه بود، وارد عرصه فنی نشدم و امکانات تولید را فراهم کردم می‌دانستم بازگشت سرمایه در سینمای کوتاه نیست و در تولید فیلم کوتاه بی‌مهری هم دیدم.

هرجا ردپای کارگردان باشد او باخته

مسعود ترابی کارگردان فیلم هم با تشکر از حمایت‌های تهیه‌کننده بیان کرد: هرچه نیاز داشتیم برای فیلم کوتاه فراهم بود، در طرح‌های فیلم‌ها از ابتدا بودم و با افشین غیاثی از ابتدا همراه بودم.

وی ادامه داد: من از تئاتر می‌آیم و موضوعات اجتماعی و آسیب شناسی برای من اهمیت داشته، از اعتیاد اطلاعاتی نداشتم و تحقیق کردیم این سه اثر به آسیب مواد مخدر می‌پردازد.

این کارگردان سینما توضیح داد: هدف من فیلم بلند بود و از ابتدا که با تهیه‌کننده شروع کردیم به دنبال این بودیم پس از سه فیلم کوتاه، به سمت تولید فیلم بلند برویم.

ترابی گفت: تئاتر که کار می‌کردم می‌گفتم هرجا ردپای کارگردان باشد او باخته و درباره فیلمسازی هم همین اصل وجود دارد اما در فیلم «آیس پک» دوست داشتم افتتاحیه فیلم متفاوت باشد.

وی با توضیح درباره فیلمنامه آثار از عوامل تولید این فیلم‌ها تقدیر کرد.

احسان طهماسبی (منتقد) نیز در این نشست گفت: رویکرد فیلم‌ها و موضوعات مختلف از جریانی پیروی می‌کند که در سال‌های مختلف تغییر می‌کند و الزاما همسو با سینمای بلند نیست اما سینمای کوتاه روی سینمای بلند تاثیر داشته و مباحثی که در سینمای بلند امکان پرداخت نداشته در سینمای کوتاه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقبال عمومی به سینمای کوتاه از جریانات سه فیلمی که دیدیم دورتر است.

این منتقد سینما توضیح داد: فیلمنامه آفت مشترک فیلم کوتاه و بلند است. اسامی فیلم‌ها ربطی به سه گانه ندارد. در فیلم «آیس پک» خط فرضی و pov فیلم خودنمایانه است.

طهماسبی اظهار کرد: مسئله ایده محرک، انگیزه و تعلیق حلقه مفقوده سه فیلم است.

وی با بیان اینکه بازی‌های سه فیلم قابل قبول است، توضیح داد: روستایی در فیلم خیابان خلوت، فیلم کوتاه را به عنوان سکوی پرش برای فیلم بلند می‌بیند و نحوه کارگردانی این سه اثر نیز نشان می‌دهد مسعود ترابیان رویکرد حضور در سینمای بلند این سه اثر را کارگردانی کرده است.

امیر دژاکام، حمید نعیمی، مهرداد غفارزاده، پویا امینی، هامون سیدی، محسن افشانی، شهرزاد عبدالملکی از چهره‌های حاضر در این برنامه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha