۹ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۶
کد خبر: 85216237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ طرح عمرانی و زیرساختی در بابلسر افتتاح و کلنگ زنی شد

ساری - ایرنا - فرماندار بابلسر گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت تعداد ۶۱ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

مجتبی قلی‌پور باقری درحاشیه بهره برداری و کلنگ زنی طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: افتتاح ایستگاه پمپاژ آب فولاد کلا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های افتتاح شده در آخرین روز هفته دولت در بابلسر بود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرش در هادی شهر با اعتبار دو هزار میلیارد ریال، طرح فیبر نوری بابلسر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و طرح هادی، شهر بهنمیر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال سه طرحی بودند که در آخرین روز هفته دولت در بابلسر آغاز شده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان بابلسر بعنوان قطب گردشگری مازندران هر ساله میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است، ارتقاء زیرساخت های این شهرستان یک ضرورت محسوب می شود.

۶۱ طرح عمرانی و زیرساختی در بابلسر افتتاح و کلنگ زنی شد

بابلسر نگین گردشگری مازندران به عنوان یکی از مهمترین شهرهای ساحلی در کنار دریای خزر، هر ساله میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور است.

شهرستان ساحلی بابلسر که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.

رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.

مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال ۱۳۱۱ به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است.

بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسر از جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha