آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

شیراز-ایرنا-امسال اقدامات قابل‌توجهی برای تامین آب شرب شهرستان های مختلف فارس صورت گرفت به گونه‌ای که در هفته دولت پروژه‌های قابل توجهی در بخش آبرسانی به مناطق مختلف استان افتتاح شد یا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آبرسانی به مناطق مختلف کشور محور برنامه‌های دولت سیزدهم است؛ بر همین اساس وزارت نیرو طرح عظیم جهاد آبرسانی را با هدف رفع محرومیت و تنگناهای آبی این مناطق در دستورکار قرار داده است.

آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم

وزیر نیرو که معتقد است طرح جهاد آبرسانی، وسیع‌ترین طرح عمرانی سراسر کشور است، در نخستین جلسه رسمی حضور در این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ از تلاش برای ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی خبر داد و گفت که به‌زودی مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو راه‌اندازی می‌شود، مرکزی که با توجه به اهمیت آن تبدیل به شورای جهاد آبرسانی روستایی شد.

آبرسانی به سه‌هزار روستای کشور

وزیر نیرو همچنین پنجم تیرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که مجموع پیشرفت این طرح در ۱۰هزار روستا نزدیک به ۴۰درصد است و هم‌اکنون سه هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به شبکه متصل شده‌اند.

اما اقدامات دولت در این زمینه به همین جا محدود نشد و این اقدامات همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که در استان فارس هنوز هم خبرهای مسرت‌بخشی از به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبی از گوشه گوشه استان شنیده می‌شود.

در هفته دولت امسال اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب شرب شهرستان‌های فارس صورت گرفت به گونه‌ای که در این هفته پروژه‌های قابل‌توجهی در بخش آبرسانی به مناطق مختلف استان افتتاح شد یا به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۲پروژه آبرسانی در شهرستان بوانات

در ایام هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و معاون شرکت آبفا فارس، ۲پروژه آبرسانی در شهرستان بوانات با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال گشایش یافت.

در مراسمی با حضور سید مهدی خادمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، اردوان نیکنام معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا فارس، علی زمانی فرماندار، حمید رضا اسداللهی مدیر امور آبفا و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان و شورای اسلامی بخش مزایجان، روستاهای جشنیان و قنات ملک ۲پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال آب با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در این مراسم ضمن قدردانی از شرکت آبفا فارس، فعالیت‌های این شرکت در شهرها و روستاهای استان را جهادی توصیف کرد و گفت: شرکت آبفا فارس از دستگاه‌های پرتلاش در سطح استان است که جا دارد از زحمات این خادمان مردم قدردانی شود.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا فارس هم به تشریح طرح های مورد افتتاح پرداخت و اظهار کرد: پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال چاه شماره چهار شهر مزایجان به طول یک هزار و ۵۰۰متر با اعتباری بالغ بر ۲۸میلیارد ریال و اصلاح و بازسازی خط انتقال چاه مجتمع جشنیان و قنات ملک با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال امروز در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر چهار هزار و۸۰۰ نفر از مردم این مناطق از مزایای آن منتفع می‌شوند.

بهره‌برداری از ۶پروژه آبرسانی در شهرستان فسا

همچنین طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، ۲طرح بزرگ آبرسانی شامل ۶پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال گشایش یافت.

این مراسم با حضور اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، جاسب زنگنه اینالو معاون بهره برداری و توسعه ی فاضلاب شرکت آبفا فارس، محمد صادق صفرپور معاون استاندار و فرماندار ویژه ، بابک نیکزاد مدیر امور آبفا و جمعی از اعضای شورای اداری و شورای اسلامی شهرستان فسا برگزار شد و طرح‌های آبرسانی به شهر فسا و ۱۳روستای تابعه از مناطق شیدانک و چهل چشمه با صرف اعتباری بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.

آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در سخنانی از دست اندرکاران اجرای این پروژه‌ها که با تدبیر و پیگیری‌های ویژه شرکت آبفا فارس به منظور رفع تنش آبی در شهرستان فسا اجرا شده قدردانی کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا فارس هم ضمن گرامیداشت هفته دولت، به تشریح طرح‌های مورد افتتاح پرداخت و گفت: طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه چهل چشمه شامل حفر، تجهیز و برق‌رسانی به ۲حلقه چاه، اجرای ۴۰۰متر خط انتقال برق و اجرای هزار متر خط انتقال آب با استفاده از لوله‌های فولادی در اقطار ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیمتر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۵‌میلیارد ریال است.

جاسب زنگنه اینالو ادامه داد: طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه شیدانک نیز شامل حفر و تجهیز و برق رسانی به سه حلقه چاه همراه با اجرای هشت هزار و ۲۰۰متر خط انتقال آب با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر ۳۱۵میلیمتر و اجرای یک هزار و ۶۵۰ متر خط انتقال برق است که با اعتباری بیش از ۳۴۰میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: ۱۳هزار و ۵۰۰ متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب نیز در سطح شهرستان فسا انجام شده و امروز به مناسبت گرامیداشت هفته ی دولت در مدار بهره‌برداری قرار می گیرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا فارس اعتبار مجموع این ۲ طرح که در قالب ۶پروژه اجرا شده است را ۵۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مردم شهر فسا و ۱۳ روستا با جمعیتی قریب به ۲۱۵ هزار نفر از مزایای این طرح های آبرسانی بهره‌مند شدند.

بهره‌برداری از شبکه توزیع و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مسکن ملی شهر آباده

در هفته دولت همچنین طی مراسمی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولین محلی، شبکه توزیع آب مسکن ملی شهر آباده به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرای خط انتقال فاضلاب این مجموعه آغاز شد.

در مراسمی با حضور رحیم زارع نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، محمودرضا رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، میثم خداداد فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان و شورای اسلامی شهرآباده، شبکه توزیع آب شرب مسکن ملی شهر آباده با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرای خط انتقال فاضلاب این مجموعه با برآورد اعتباری قریب به ۱۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رضا جعفری مدیر امور آبفا شهرستان آباده در تشریح این پروژه‌ها گفت: شبکه توزیع آب مسکن ملی شهر آباده شامل اجرای چهار هزار و ۳۰۰ متر شبکه توزیع آب با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن در اقطار ۹۰، ۱۱۰، ۱۶۰ و ۲۰۰ میلیمتر است که با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور آبفا شهرستان آباده جمعیت منتفع از این پروژه ها را نیز ۵۶۰ خانوار عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب این مجموعه به طول۲هزار و ۴۰۰ متر با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر ۴۰۰ متر و همچنین اجرای یک هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب با برآورد اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد ریال آغاز شد.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به داراب

همچنین طی مراسمی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی، طرح آبرسانی به شهر داراب با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم، مدیر امور آبفا شهرستان داراب با تشریح مشخصات فنی طرح مورد افتتاح اظهار کرد: این طرح آبرسانی شامل حفر، تجهیز و برق رسانی چاه شماره ۲۸ شهر داراب همراه با اجرای ۷۰۰ متر برق‌رسانی و اجرای۲هزار متر خط انتقال آب با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال است.

عباس ارشدی گفت: با بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر از مردم داراب از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

مجموعه آبرسانی مؤمن آباد سروستان در مدار بهره‌برداری

در هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی، مجموعه آبرسانی مؤمن آباد شهرستان سروستان در مدار بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، قاسم فریدیان فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری و شورای اسلامی شهرستان سروستان برگزار شد مجموعه آبرسانی مومن آباد شهرستان سروستان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۵میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

کامران محمدی مدیر امور آبفا شهرستان سروستان با تشریح مشخصات فنی طرح مورد افتتاح اظهار کرد: مجموعه آبرسانی مومن آباد شامل حفر، تجهیز و برق رسانی به یک حلقه چاه، اجرای یک هزار و۵۰۰ متر خط انتقال برق و اجرای ۲هزار و ۸۰۰متر خط انتقال آب با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح مردم پنج روستای مؤمن آباد، دهنو، طالب بیگی، نظرآباد و رکن آباد با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از مزایای این طرح آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر زرقان

همزمان با هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور معاون منابع انسانی استاندار و معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس، طرح آبرسانی به شهر زرقان با صرف اعتباری قریب به ۹۸میلیارد ریال گشایش یافت.

،در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس، وحید حق شناس معاون بهره برداری و توسعه ی آب شرکت آبفا استان فارس، مهدی شکر پور فرماندار، غفار توحیدی نژاد مدیر امور آبفا و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان و شورای اسلامی شهر زرقان، طرح آبرسانی به شهر زرقان با صرف اعتباری قریب به ۹۸ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.


در این مراسم عبدالعلی کریمی معاون منابع انسانی استاندار فارس با تقدیر از شرکت آبفا فارس، این شرکت را از دستگاه‌های پر تلاش در عرصه خدمت رسانی در استان توصیف کرد.

معاون شرکت آبفا فارس هم ضمن گرامیداشت هفته خدمات دولت و یاد و خاطر دولتمردان شهید رجایی و باهنر، به تشریح طرح مورد افتتاح پرداخت و گفت: این طرح شامل حفر، تجهیز و برق رسانی یک حلقه چاه همراه با اجرای‌ چهار هزار متر خط انتقال آبرسانی با لوله گ‌های پلی اتیلن با قطر ۲۵۰میلیمتر و اجرای ۳۷۰متر خط انتقال برق رسانی است که با صرف اعتباری قریب به ۹۸ میلیارد ریال امروز در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وحید حق شناس افزود: با بهره‌برداری از این طرح بالغ بر ۱۱ هزار خانوار شهر زرقان از مزایای آن منتفع می‌شوند.

بررسی مسائل و موانع کاهش هدررفت آب و کاهش آب بدون درآمد در شهرها و روستاهای فارس

در هفته دولت علی سیدزاده مدیر کل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت شرکت آبفا کشور که به منظور بررسی مسائل و موانع کاهش هدررفت آب و آب بدون درآمد در شهرها و روستاهای استان فارس به این استان سفر کرده بود، در جلسه ای با وحید حق شناس معاون بهره برداری و توسعه آب، ابوالفضل پژوهش معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری، رضا اسدی معاون مشترکین و خدمات درآمد و جمعی از مدیران ستادی شرکت آبفا فارس، درخصوص موانع موجود در مسیر کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب به بحث و تبادل نظر پرداخت.

آبرسانی جهادی دولت سیزدهم به فارس؛ کدام شهرستان‌ها سیراب شدند؟

میر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا کشور در این جلسه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک کشور و خشکسالی‌های سنواتی که متأثر از کمبود بارش باران طی سالهای متوالی است، بسیاری از نقاط کشور با خشکسالی و تنش آبی دست به گریبان هستند که متأسفانه استان پهناور فارس نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: با عنایت به وضعیت خاص جوی و شرایط اقلیمی فارس جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش آب بدون درآمد می بایست به عنوان یک راه حل برای مقابله با کم آبی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسی آبفا کشور به تبیین راهکارهای اجرایی درخصوص کاهش آب بدون درآمد پرداخت و همچنین نقش و جایگاه مدیریت مصرف و روش های نگهداشت تأسیسات آب شرب را حائز اهمیت بسیار توصیف کرد.

در ادامه این جلسه هریک از معاونین حاضر در جلسه و مدیران ستادی شرکت آبفا فارس طی گزارشی اهم اقدامات انجام گرفته و مؤثر در کاهش هدررفت آب در حوزه خود را تشریح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha