۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85216365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۴۷ درخواست بخشودگی جرائم بیمه در تامین اجتماعی خراسان‌شمالی ثبت شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۴۷ درخواست بخشودگی جرائم بیمه ای در دولت سیزدهم از طرف کارفرماییان استان در این نهاد ثبت شد.

جواد یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان سازمان تامین‌اجتماعی، به‌منظور حمایت از کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش بنیان است و کارفرمایان درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت می کنند.

وی تصریح کرد: میزان مطالبات بخشودگی جرائم در این مدت ۵۱۷ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال و مبلغ جرائم آن معادل ۱۱۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در خصوص تعیین تکلیف بدهی شهرداری های استان نیز خاطرنشان کرد: در حدود ۴۵۰ میلیارد ریال بدهی قطعی تمامی شهرداری های استان طی سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف و تقسیط شده است.

وی به دیگر کارکردهای دولت در سیزدهم در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری گیران تامین اجتماعی در دولت سیزدهم با افزایش ۵۷.۴ درصد به رقم ۵۵ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رسید.

یزدانی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح میزان افزایش حقوق سایر سطوح( بجز حداقل بگیران) رشد ۱۰ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعمال شده است.

رشد ۳۲ درصدی بیمه فراگیر خانواده در خراسان شمالی

وی در ادامه عنوان کرد: توسعه و گسترش چتر پوشش بیمه ای خانواده های ایرانی با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی شامل بیمه مشاغل آزاد، اختیاری، زنان خانه دار، دانشجویان است که در دولت سیزدهم معادل ۳۲ درصد به نسبت دولت قبل رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود:‌ جمعیت استان دارای ۲ هزار و ۲۲۸ نفر بیمه شده اختیاری، ۱۱ هزار و ۷۴ نفر مشاغل آزاد، هشت هزار و ۶۷۸ نفر رانندگان، یکهزار و ۹۷۰ نفر بیمه قالیبافان، هشت هزار و ۵۱۱ نفر کارگران ساختمانی، یکهزار و ۳۲۸ نفر صنفی کارفرمایی، ۳۵ نفر زنبوردار، یکهزار و ۷۲ نفر توافقی است.

وی بر تقویت و توسعه تعاملات با شرکای اجتماعی سازمان (کارفرمایان ،بیمه شدگان و مستمری بگیران) نیز تاکید کرد و افزود: برگزاری سلسله برنامه های آموزش محور و مشوق های فرهنگی از جمله سه جشنواره تقدیر از کارفرمایان برتر، سه جشنواره روز خانواده و تکریم بازنشستگان و ۱۰ نشست از اقدامات این سازمان است.

یزدانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع جمعیت و فرزند آوری و در راستای اجرای تکالیف قانونی تعداد پنج کارگاه، دوره آموزشی و همایش با محوریت موضوع جمعیت برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره تقدیر از خانواده موفق ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی در محورهای مختلف، برگزاری سلسله اردوهای زیارتی سیاحتی و آموزشی ویژه بازنشستگان ، برگزاری دوره های آموزشی سلامت محور، اجرای سه مرحله المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران از دیگر اقدامات این سازمان است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha