۹ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85216370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۱ نمایش "روایت راهیان" در مرز باشماق همزمان با ایام اربعین

سنندج- ایرنا- مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان، گفت: اجرای ۱۱ نمایش در قالب کاروان روایت راهیان به همت حوزه هنری استان، همزمان با ایام اربعین، از سوم شهریور در مرز باشماق آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور جاری ادامه دارد.

شهرام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به دومین سال عبور زائرین اربعین از مرز باشماق مریوان و با هماهنگی‌های انجام شده هفتمین همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین(روایت راهیان) با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زائران اربعین در ۲ کشور ایران و عراق همزمان با استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در مرز باشماق مریوان نیز اجرا می شود.

وی افزود: در این کاروان گروه‌های نمایشی از استان‌های گیلان، همدان، کرمانشاه و کردستان به صورت خود جوش در مسیرهای مشخص شده به اجرای نمایش با موضوعات قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی (مختص بخش ایران) و شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، برخی از محورهای این نمایش‌ها است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری هفت دوره این همایش در کشور اضافه کرد: در دوره‌های گذشته گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان کردستان با حضور در مرز خسروی برنامه اجرا کردند اما برگزاری آن در استان در قالب "روایت راهیان" برای اولین بار اتفاق می افتد و در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هنرمندان نمایش های "غارتگر خیمه ها" به کارگردانی "بهاره کرمی "، "پرده خوانی " به کارگردانی "هومن روحتافی "، "ایوب" به کارگردانی "علی زیستی" از کرمانشاه از سوم تا هفتم شهریور جاری اجراهای خود را در مریوان و مرز باشماق در موکب ها برگزار کردند و با استقبال بسیار خوب زوار اربعین نیز مواجه شد.

میرزایی ادامه داد: نمایش‌های " ساقی " به کارگردانی "مختار محمدی" از مریوان ، "نذر" و " شفا" هر۲به کارگردانی حمیدرضا علیزاده گیلانی " از گیلان و " دزد" به کارگردانی " هاجر نوروزی" از گیلان در روزهای هفتم ۷ تا ۱۵ شهریور اجراهای خود را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: همچنین نمایش‌های سقا" به کارگردانی "سعید ذبیحی " و " کفش‌ها سخن می گویند " به کارگردانی "مرتضی اسدی مرام " از کرمانشاه از ۹ تا ۱۵ شهریور، نمایش‌های "تعبیه خوانی " به کارگردانی " پویا بازرگان" از کرمانشاه" از ۹ تا ۱۱ شهریور و "فضیلت های عاشورا" به کارگردانی سید مهران کاوسی از همدان " از ۱۱ تا ۱۴ شهریور دیگر اجراهایی است که در قالب این همایش اجرا می شود.

حوزه هنری استان کردستان امسال در دومین دوره حضور زائرین اربعین در مرز باشماق برنامه‌های گسترده فرهنگی و هنری را در این مرز پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha