افزون بر ۳۴۸ میلیارد ریال وام به مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۳۴۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال وام به یک هزار و ۹۴۳ مددجوی استان در سالجاری از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان؛ ۱۱۵ فقره تسهیلات به ارزش ۴۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در حوزه اشتغال و خودکفایی و ۲۳۶ فقره تسهیلات به ارزش ۸۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در حوزه مسکن و امور مهندسی ساختمان مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و۴۷۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش حمایت و سلامت خانواده و ۷۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال در بخش تامین شهریه دانشجویان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت های مالی و اعتباری نیکوکاران، گسـترش فرهنگ یاری رساندن به نیازمندان جامعه و همچنین گره گشایی از مشکلات نیازمندان از اهداف راه اندازی صندوق امداد ولایت است.

الهی راد با بیان اینکه این صندوق آمادگی ارایه خدمات نوین بانکی و صدور کارت شتاب را دارد، خاطرنشان کرد: خیران در سپرده ویژه این صندوق می توانند نسبت به معرفی افراد نیازمند برای دریافت وام از محل سپرده خود اقدام کنند.

وی کارمزد دریافتی وام های صندوق امداد ولایت را سه درصد اعلام کرد و یادآور شد: این کارمزد تنها یک بار در طول مدت اقساط دریافت می شود و پرداخت تسهیلات در این صندوق با کمترین تشریفات اداری انجام می گیرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha