۶۰ پرونده انهدام کالای غیربهداشتی در زنجان عملیاتی شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان گفت: ۶۰ پرونده انهدام کالاهای غیربهداشتی برای حفظ سلامتی جامعه در زنجان رسیدگی و اجرایی شد.

حسین مهری روز پنجشنبه در گفت‌‎وگو با ایرنا افزود: مقدار تقریبی این کالاهای مربوط به این پرونده‌ها ۶ تن به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد۲۳۷ فقره پرونده (قاچاق_ ضبطی و متروکه) به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال تشکیل و کالاهای مربوطه تحویل این اداره کل شده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان با بیان اینکه در بازه زمانی پنج ماهه تعداد ۲۶۳ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۳۴۹ میلیارد ریال تعیین و تکلیف شده است، اضافه کرد: این پرونده‌ها شامل فروش کالا به تعداد ۱۵۹ فقره و به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۶ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: طی پنج ماهه نخست امسال استرداد کالاهای برائت یافته به صاحبان کالاها به تعداد ۳۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۱۰۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با پارسال حدود ۵۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهری با اشاره به اینکه اعاده اظهارنامه کالاهای متروکه به گمرک، به تعداد ۲ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: واگذاری کالاهای بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به تعداد هفت فقره پرونده به ارزش تقریبی ۸۶ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال است که بیش از یک هزار و ۶۰۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین در هفته دولت آیین بهره برداری از انبار این اداره که با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال خریداری شده بود، بصورت وبیناری توسط وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس سازمان مرکزی و در استان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha