۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85216476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۱۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات آب خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: سیل شنبه (چهارم شهریورماه) جاری ۱۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی و شهری استان خسارت زد.

رضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سیل اخیر موجب خسارت در ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ۳۴ روستا، ۱۵ باب چشمه، ۱۶ حلقه چاه و یک دستگاه پمپ آب در خراسان شمالی شد.

وی خسارت وارد شده در بخش فاضلاب استان را بیش از سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: نفوذ گل و لای به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد نیز موجب وقوع بیش از ۳۰ مورد اتفاق شد.

نعیمی ادامه داد: سیل اخیر مشکلاتی در حوزه آبرسانی بوجود آورد که تاسیسات خسارت دیده بنابر ضرورت تامین آب شرب به صورت موقت تعمیر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی تصریح کرد: جبران و رفع کامل مشکلات آبرسانی مناطق سیل زده نیازمند تامین اعتبار ملی و استانی است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

پیش از این رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز از خسارت ۸۵۰ میلیارد ریالی سیل به بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان‌های اسفراین، راز و جرگلان و مانه و سملقان خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، بارش باران از روز شنبه(چهارم شهریورماه) جاری خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی و تاسیساست آب و فاضلاب استان خسارت به بار آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha