وزیر کشور: صاحب‌خانه شدن افراد واجد شرایط اولویت دولت سیزدهم است

سمنان- ایرنا- وزیر کشور گفت: اهتمام دولت سیزدهم صاحبخانه شدن افراد واجد شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و بخش‌های مختلف برای تحقق این راهبرد تلاش می‌کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴٠ واحد مسکونی روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور و در مجموع به صورت همزمان ۲۸۶ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری رسید و به مالکان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی در آیین افتتاح همزمان ۲۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان افزود: مسکن مسئله مهمی است و تامین مسکن برای افراد واجد شرایط با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود. 

۱۶ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال ساخت است 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۱۶ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

محمد حمیدی در این نشست افزود: یکهزار و ۱۱۴ نفر در طرح قانون جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر واجد شرایط بودند و اکنون به ۴۱۵ واجد شرایط زمین ویلایی واگذار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۲هزار و ۸۳۷ هکتار زمین برای تعهد ساخت مسکن در طرح نهضت ملی طی چهار سال در استان سمنان نیاز است که ۲ هزار هکتار مربوط به شهر جدید ایوانکی است و طبق آخرین گزارش‌ها یکهزار و ۱۷۱ هکتار زمین تاکنون تامین شد و یکهزار و ۵۵۳ هکتار باقی‌مانده است. 

وی افزود: فقط در شهر سمنان و گرمسار مشکل زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، تعهد برای چهار سال ساخت بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی است که اکنون ۱۶ هزار واحد در حال ساخت است.

حمیدی ابراز کرد: بیشترین افراد واجد شرایط دریافت واحد از طرح نهضت ملی مسکن مربوط به شهر سمنان است و ضمن ساخت مسکن، طرح واگذاری زمین به چهار نفر نیز وجود دارد تا افراد هر گونه‌ می‌خواهند بسازند. 

وی بیان کرد: سهمیه یارانه استان سمنان برای نوسازی در بافت فرسوده کم است و انتظار می‌رود سقف تسهیلات یارانه‌ای در این بخش افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تصمیم بر این شده است که به ازای هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت دوباره  بلوک‌های ناایمن مسکن مهر سمنان پرداخت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان درباره این طرحها به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۸۶ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان هفته دولت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت که ۴۰ واحد با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

اصغر گونجی بیان کرد: ۱۵ واحد مسکونی به صورت گروهی در شهرستان دامغان، ۱۱ واحد مسکونی به صورت گروهی در شهرستان سرخه، ۵۶ واحد مسکونی بنیاد ساخت در شهر سمنان و ۲۰۴ واحد مسکونی بنیاد ساخت در شهر شاهرود به بهره‌برداری رسید.


سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک و رونمایی و بازدید از محضولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان شاهرود، افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی و افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی در شهرستان دامغان، بازدید از ۲ واحد حوزه صنعت خودرو، افتتاح مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک و بازدید از دستاوردهای جهاددانشگاهی استان، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سمنان، و افتتاح شرکت نمک‌های خوراکی و افتتاح شرکت سیم و کابل در شهرستان گرمسار، برنامه سفر یکروزه احمد وحیدی وزیر کشور به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha