کارکنان متخلف منابع طبیعی بابل فریب قاچاقچیان حرفه‌ای را خورده بودند

ساری- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری گفت: پرونده تخلف سه تن از کارکنان منابع طبیعی بابل که فریب قاچاقچیان حرفه ای را خورده بوده اند در دستگاه امنیتی و قضایی در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علی علوی روز پنجشنبه در نشست خبری با اظهار این که در امر تعرض به عرصه طبیعی و ملی، قاچاق و حفظ و احیای منابع طبیعی با هیچ کس تعارف نداریم، افزود: گزارش هایی از این افراد در بابل داشته ایم، که دو تن آنان شرکتی و یک نفرشان تازه تبدیل وضعیت شده بود که به دستگاه امنیتی گزارش و در دستگاه قضایی تشکیل پرونده شد.

وی با اظهار این که رییس اداره منابع طبیعی بابل بسیار فعال و از مدیران مورد اعتماد است، توضیح داد:‌ متخلف در هر جایی وجود دارد، پرونده این افراد نیز در حال بررسی است.

وی با توضیح این که این سه تن در دام قاچاقچیان حرفه ای قرار گرفته و در واقع فریب خوردند، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر با حمایت جدی دولت و با هماهنگی بسیار خوب دستگاه قضایی مازندران، شاهد کاهش قاچاق چوب های جنگلی، تصرف و تجاوز به عرصه های طبیعی استان هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری به تشدید حفاظتی از عرصه های جنگلی هیرکانی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: همسو با این رویکرد طی هفته گذشته سه باند مخفوف قاچاقچیان را که در نقاط بحرانی قاچاق چوب را انجام می داده اند، شناسایی، متلاشی و حتی عوامل پشتیبانی آنان نیز دستگیر شدند.

علوی با ذکر این نکته که اکنون تا ۹۰ درصد قاچاق چوب در مناطق بحرانی قطع و خروج چوب آلات جنگلی را در مازندران شاهد هستیم، بیان داشت: گروهایی از قاچاقچیان چوب که قطع گزینشی درختان با ارزش را انجام می دادند، دستگیر و تحویل دستگاه امنیتی و قضایی شدند.

وی همکاری دستگاه قضایی به خصوص شخص رییس کل دادگستری مازندران را در حفظ زمین و جنگل استان را بی نظیر توصیف کرد و ادامه داد:‌ از آن جایی که امنیت زیستی بالاتر از امینت غذایی است، یعنی هوا، بارندگی و میزان بارش با حفظ جنگل و عرصه های طبیعی پایدار می شود، این ماموریت با همکاری سه قوه و مردم در خطه شمال باید مورد اهتمام بیشتری قرار بگیرد.

وی به تولید هفت میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت: این تعداد تولید نهال بدون افزایش بودجه که سه برابر بیشتر از سال گذشته است، انجام شد.

کارکنان متخلف منابع طبیعی بابل فریب قاچاقچیان حرفه‌ای را خورده بودند

علوی با تاکید بر این که واحد های صنایع باید به حفظ محیط زیست و آب و هوایی بیشتر توجه کنند تا تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای به حداقل برسد، گفت: کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک قرارداد بین المللی در ایران است که باید به مدت چهار سال در کشور عملیاتی شود.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم ایران مشمول تحریم بین المللی نشود باید همه در اجرای این طرح ملی مشارکت حداکثری داشته باشیم.

این مسوول منابع طبیعی با بیان این که وجود بیشترین فسیل زنده و تنوع گونه جنگل های هیرکانی در مازندران افتخار بین المللی برای مردم این خطه است، گفت: کاشت درخت در ساحل از برنامه های جدید این اداره کل است که با همکاری مجتمع های تفریحی و پلاژداران، شهرداری فرمانداری هیا ساحالی استان انجام می شود.

در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است. حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha