سردار رادان: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه وارد عراق شدند

آبادان - ایرنا - فرماند کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای ماه صفر و آغاز همایش پیاده روی اربعین حسینی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه عازم عتبات عالیات شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: اشتیاق زائران سالانه برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال در مرزهای هشت گانه روزانه ۲۰ تا ۳۰ درصد تردد زائران نسبت یه سال گذشته افزایش یافته و در برخی روزها این تردد افزایش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه خارج و حدود ۷۰۰ هزار نفر از این مرزها با پایان سفرشان به کشور بازگشته‌اند.

سردار رادان بیان کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائری که درخواست گذرنامه کرده بودند که از این تعداد ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی درخواست شده بود که به ۹۸ درصد گذرنامه تحویل داده شد.

وی خواستار مدیریت مدیریت سفر توسط زائران اربعین حسینی شد و گفت: از زائران تقاضا می‌شود به دلیل افزایش تعداد زائران در روزهای منتهی به اربعین سفر خود را مدیریت کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی اظهار کرد: با همکاری وزرای مربوطه و پای کار بودن دولت امسال مشکل راه‌ها و مسیرهایی که در سال‌های گذشته بست ترافیکی داشتند حل شد و تا شب گذشته باوجود افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته هیچگونه مشکلی در حوزه راه‌ها مشاهده نشد.

وی همکاری کشور عراق و ارائه تسهیلات ویژه برای زائران را مناسب توصیف کرد و افزود: طبق توافق و همکاری طرف عراقی امسال در مرز مهران مقرر شد تا خروج زائران از کشور یا همان ورودشان به کشور عراق توسط ماموران ما صورت گیرد و ماموران عراق فقط مهر ورود به کشورشان را درج کنند.

سردار رادان گفت: از شب گذشته با وصل شدن مرز شلمچه به سامانه سجاد، ایستایی زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گذرنامه به چهار ثانیه خلاصه می شود و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha