۶۰ درصد شناسنامه‌های مردم استان سمنان به‌روزرسانی شد + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: ۶۰ درصد شناسنامه‌های قدیمی با همراهی شهروندان تعویض و به‌روزرسانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس قندالی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان و دیدار با رییس و کارکنان این مجموعه افزود: ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان سمنان شناسنامه خود را تعویض کردند.

وی بیان کرد: مردم شهرهای ایوانکی، سرخه، مهدیشهر، شهمیرزاد، بسطام و بیارجمند برای تعویض شناسنامه باید به ادارات ثبت احوال و شهروندان استان سمنان در دیگر شهرها باید به دفاتر پیشخوان در شهرها خود مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان درباره تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: از زمانی که بدنه کارت ملی در داخل کشور تولید می‌شود، صدور کارت ملی تسریع شد و در این زمینه تاخیر به کمترین زمان ممکن رسید.

وی ادامه داد: اکنون عقب‌ماندگی زیادی در صدور کارت ملی هوشمند وجود ندارد و به زودی صدور کارت ملی هوشمند به روز می‌شود.

قندالی یادآور شد: ۱۱ اداره و یک شعبه خدمات رسانی به شهروندان در زمینه ثبت احوال در استان سمنان فعال است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی شامل وفات، ولادت، ازدواج و طلاق، انتشار آمار جمعیتی، صدور شناسنامه و کارت ملی، از جمله وظایف این اداره‌کل است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان هم در این نشست گفت: این مجموعه علاوه بر بازتاب دستاوردهای دولت به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، توجه به دغدغه‌ها و مطالبه‌گری مسایل اساسی استان را نیز با اهتمام ویژه پیگیری می‌کند.

سعید صادقی‌مقدم با بیان اینکه مسایل اساسی استان سمنان مانند آب، فرودگاه و ارتقای ایمنی راه‌ها، جمعیت و فرزندآوری، به صورت مستمر در ایرنا پیگیری می‌شود، افزود: مردم برای دسترسی به اخبار درست، اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

وی یادآور شد: مجموعه ایرنا در استان سمنان با وجود همه کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha