۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85216639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اردبیل: راهپیمایی اربعین ادامه نهضت امام حسین (ع) است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی عظیم اربعین ادامه نهضت امام حسین (ع) بوده و باید از ظرفیت مراسم اربعین به صورت بین‌المللی ، کشوری و فردی استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در آیین جاماندگان از راهپیمایی اربعین خلخال که در مسجد جامع روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال برگزار شد ، با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امسال یکی از با عظمت‌ترین اجتماعات تاریخ بشر است، اظهار کرد: شرع مقدس ما برای اجتماعات ارزش خاصی قائل است و اجتماعات مثل اجتماع در نماز جمعه، نماز عیدین و حج جزو شعائر دین هستند؛ یعنی حیات اجتماعی دین را نشان می‌دهند و ثواب شعائر قابل مقایسه با عبادات فردی نیست.

وی افزود: ما باید از این ظرفیت به صورت بین‌المللی، کشوری و فردی استفاده کنیم ، از جهت بین‌المللی شایسته است که این راهپیمایی به راهپیمایی اعتراضی علیه استکبار جهانی تبدیل شود و تمام معترضین به وضع حاضر مدیریت جهانی در این مراسم حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: صد البته شعارهای کربلا که شعارهای جهانی است، این ظرفیت را دارد و خوشبختانه پرچم‌های کشورهای مختلف در این راهپیمایی به اهتزاز درآمده است، از جهت کشوری و فردی نیز این اجتماع می‌تواند به حرکت بزرگ اصلاحی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این اجتماع به‌منزله یک مدرسه و عشق اباعبدالله (ع) به عنوان قوی‌ترین اهرم می‌تواند مشکلات اجتماعی و فردی ما را حل نماید.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: امام حسین (ع) امسال به‌طور استثنایی جاذبه و عظمت خود را نشان داده است.

وی اظهار داشت: این اجتماع در وهله‌ اول عزت برای تمام مسلمان‌ها است، زیرا صاحبان ادیان سال‌هاست درباره این موضوع تحقیق می‌کنند که چطور شخصی بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته این همه جاذبه و جمال خود را حفظ کند.

آیت‌الله عاملی افزود: با تمام اینها ما باید خدا را هزاران هزار باید شکر کنیم که ملت ما ملت حسینی است و هجمه‌های شدید فرهنگی نتوانسته ملت ما را از باورهای مقدس دینی جدا کند.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اهالی مومن ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسجد جامع روستای قرآنی اندبیل خلخال برگزار شد مداحی شده و شرکت‌کنندگان با برپایی مراسم عزاداری یاد و خاطره سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهدای کربلا را گرامی داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha