۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85216701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات درمانی به ۴۲ هزار نفر در مرز مهران

۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85216701
ارائه خدمات درمانی به ۴۲ هزار نفر در مرز مهران

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ارائه خدمات درمانی به ۴۲ هزار نفر در مرز مهران از اول ماه صفر تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جاسم محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه از تمام امکانات دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی بهره گرفته‌ می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای ورود زائران به استان تا کنون تعداد ۴۲ هزار و ۲۲ نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۷۱ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند و همچنین ۲ هزار و ۸۱۲ نفر در بخش‌های اورژانس، یک هزار و ۳۱۳ نفر در بخش‌های تخصصی و ۴۱۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و ۸۳۱ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

وی با اعلام این که در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده ۱۰۳ هزار و ۵۴۴ مورد است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۶ تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده، ۱۰ فراخوان بالگرد داشته‌ایم و همچنین ۳۶۳ نفر در حوادث ترافیکی و ۱۰۳ هزار و ۱۸۱ نفر در حوادث غیر ترافیکی مصدوم شده‌اند و علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها ۲ هزار و ۴۵۹ مورد بوده و ۱۰۱ هزار و ۱۸۴ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری نموده‌اند.

محمدی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: پنج هزار و ۷۶۹ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۱۰۹ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین ۲ هزار و ۷۲۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده و سه هزار و ۳۲۶ مورد مواد غذایی به صورت پرتابل سنجش شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تمام افراد مراقبت شده در حوزه بهداشت را ۳۰۸ هزار و ۲۴۲ مورد دانست و افزود: سه هزار و ۶۲۷ نفر از خادمین موکب‌دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند و همچنین تعداد رسانه آموزشی توزیع شده ۱۷ هزار و ۷۱۴ مورد بوده است.

محمدی با بیان این که در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی بیماران ۲۹ هزار و ۱۸۱ بوده‌ است، گفت: نسخ بستری پنج هزار و ۲۸۱ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۲۵۱ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی یک هزار و ۱۷ مورد بوده است.

مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha