وزیر کشور از فرودگاه سمنان بازدید کرد

سمنان- ایرنا- احمد وحیدی وزیر کشور، به همراه هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی از فرودگاه سمنان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه به استان سمنان، پس از افتتاح و بازدید از چندطرح در شهرستان‌های شاهرود و دامغان ، در ورود به شهرستان سمنان، از فرودگاه این شهر بازدید کرد.

وزیر کشور در آیینی در فرودگاه سمنام گفت: خوشحالم از اینکه مردم در سمنان نسبت به اینکه مرز هوایی برایشان ایجاد شده راضی و خوشحال هستند. رضایت و خوشحالی مردم برای ما دلچسب و شیرین است.

وی ادامه داد: انجام اولین پرواز از فرودگاه شهدای بین المللی سمنان امری بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شهرستان سمنان با ظرفیت های خوب صنعتی باید بتواند یک مرز صادراتی خوبی را پیدا کند و این مرز هوایی به یک مرز هوایی صادراتی تبدیل شود.

مشخصات فرودگاه سمنان

مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به قطعی شدن نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه شهدای سمنان گفت: ۲ پرواز با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف در روزهای دهم و سیزدهم شهریور برقرار است.

کاپیتان حسین شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای رفت از سمنان به نجف ساعت ۱۷ جمعه دهم شهریور و ساعت ۹ دوشنبه سیزدهم شهریور و پروازهای برگشت از نجف به سمنان ساعت‌های هشت و ۲۰ دقیقه و ۶ صبح شانزدهم و نوزدهم شهریور برقرار است.

فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان جزو ۲۵ فرودگاه کشور دارای مزر هوایی و پرواز بین‌المللی است.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان- مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد.

طبق گزارش‌ها، از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده و جزو فرودگاه‌های بین‌المللی کشور است که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان محسوب می‌شود و اکنون این سرمایه‌گذاری عظیم غیرفعال است.

وسعت مجموعه فرودگاه سمنان نیز در ابتدا ۲۶۰ هکتار بود که به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

چهاردهم آبان ۹۸ بود که نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع Atr ۷۲ به شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه همان سال با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک و رونمایی و بازدید از محضولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان شاهرود، افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی و افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی در شهرستان دامغان، بازدید از ۲ واحد حوزه صنعت خودرو، افتتاح واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک و بازدید از دستاوردهای جهاددانشگاهی استان، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سمنان، و افتتاح شرکت نمک‌های خوراکی و افتتاح شرکت سیم و کابل در شهرستان گرمسار، برنامه سفر یکروزه احمد وحیدی وزیر کشور به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha