۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85216727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار معتاد متجاهر درالبرز تحت درمان هستند

۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85216727
۲  هزار معتاد متجاهر درالبرز تحت درمان هستند

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: اکنون این استان هشت اردوگاه ماده ۱۶ دارد که بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر را در خود جای داده است و این افراد تحت درمان هستند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مجتبی عبداللهی " روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از اردوگاه ماده ۱۶ ویژه بانوان و افتتاح هفت سوله توانمندسازی و اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبود یافته با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر رییس جمهوری افزود: دولت سیزدهم در ابعاد مختلف اجتماعی نیز با احساس مسوولیت ویژه وارد شده است که یکی از این موارد جمع آوری، ساماندهی، درمان و توانمند سازی معتادان متجاهر است.
وی ادامه داد: معتادان متجاهر پس از درمان نباید در جامعه رها شوند بلکه ضرورت دارد با توانمندسازی آنها بستر ورود به جامعه و بازگشت به آغوش خانواده فراهم شوند.
عبداللهی گفت: این افراد در مراکز که امروز افتتاح شد، مهارت های لازم را برای دستیابی به اشتغال، فرا می گیرند.
استاندار البرز بیان کرد: با راه اندازی این اردوگاه ها و جمع آوری معتادان متجاهر، بسیاری از آسیب های اجتماعی و همچنین جرائمی همچون دزدی در استان کاهش یافته است.
وی افزود: درصدد هستیم با هدف تجمیع مراکز در یک نقطه، مجموعه ای بزرگ در استان برای جمع آوری، ساماندهی و توانمند سازی معتادان متجاهر راه اندازی کنیم.

اردوگاه ماده ۱۶زنان البرز پیش از این ظرفیت ۱۲۰ نفر را داشت که با امروز ظرفیت آن به ۲۷۰ نفر توسعه یافت.

معتادان در مراکز ماده ۱۶ بر خلاف مراکز ماده ۱۵ به اجبار ، اعتیاد خود را باید ترک کنند و اغلب این افراد توسط نیروی انتظامی به این مراکز معرفی می شوند.  این در حالی است که  مراکز ماده ۱۵ ، مکانی به شمار می آید که در آن معتاد ، داوطلبانه برای ترک ، وارد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha