۳۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی رفع تداخل شد

ارومیه - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان از مناطق پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشوراست و تاکنون بیش از ۳۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده‌است.

مجتبی قلنجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۳۷۰ درصد رشد در روند رسیدگی به پرونده ها به تعداد ۲۷۶ پلاک به مساحت کل ۳۴۸ هزار و ۶۳۲ هکتار محقق شده‌است که نشان از همت دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان جهت اتمام این مساله دارد.

وی اظهار کرد: تا آخر شهریورماه امسال، شهرستانهای سلماس و شاهین دژ آخرین جلسه کارگروه رفع تداخلات را برگزار و پس از شهرستانهای شوط، ماکو، نقده و اشنویه به جمع شهرستانهای اتمام یافته پرونده های این بخش اضافه خواهند شد.

قلنجی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با این حرکت جهادی تا آخر سال تمامی پرونده‌های مربوط به کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شود تا در اجرای قانون حدنگاری اراضی کشاورزی، نسبت به صدور اسناد برای تمامی اراضی اقدام شود.

قلنجی یادآور شد: آذربایجان غربی دارای ۱۹ شهرستان بوده و ۲۲ واحد گشت حفظ کاربری در شهرستان‌ها فعال است.

بیشتر بخوانید:

آذربایجان غربی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات در کشور است

۴۹ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سند دار شدند

به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی علاوه بر این گشت ها در سطح ۶۵ مرکز جهاد کشاورزی واقع در دهستان‌های استان کارشناسان مستقر بوده و به صورت مستمر گزارشات را به صورت میدانی اعلام و پیگیری می‌کنند و در این راستا امسال بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر گشت زنی انجام شده است.

وی از تمامی مردم استان درخواست کرد که برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل های آینده درجهت جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است.

براساس اظهارت مسوولان جهاد کشاورزی استان ۹۵۵ پلاک از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ در استان رفع تداخل شده بود که مساحت این پلاک‌ها در سطح ۱۲۷ هزار و ۷۶۶ هکتار بوده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha