۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85216934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ طرح شاخص برای تامین برق خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای توزیع و تامین برق کامل در استان ۱۱ طرح برق‌رسانی شاخص توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان فردوس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از این طرح‌های مهم ساخت پست ۱۳۲ کیلوولت در فردوس است که برق منطقه‌ای خراسان اجرای آن را متقبل شده اما در خصوص خطوط انتقال آن به طول ۵۰ کیلومتر یکسری پیگیری‌هایی از تهران در حال انجام است که احتمالا به سمت ایمیدور برویم.

وی عنوان کرد: تامین برق واحد فرآوری مس فردوس به احداث یک پست ۱۳۲ کیلوولت نیاز دارد که پیگیری‌های لازم با برق منطقه‌ای خراسان انجام شده‌است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۰ طرح عمرانی رهاورد هفته دولت با اعتبار هفت هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در شهرستان فردوس است، افزود: از این تعداد ۷۷ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۳ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

قناعت به آغاز عملیات اجرایی مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی اسلامیه به همراه خط انتقال با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این اقدام یک کار ارزشمند و خوب برای تامین آب منطقه است.

وی افزود: افتتاح اصلاح و توسعه شبکه برق روستای امرودکان به نمایندگی از ۹ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز بود.

قناعت خاطرنشان کرد: همچنین آسفالت معابر روستاهای خانیک و آبدکی فردوس نیز با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال و افتتاح ترمینال ضبط پسته با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان فردوس ۹ ترمینال ضبط پسته وجود دارد که از این تعداد، چهار ترمینال در ۲ سال اخیر احداث شده‌است، بیان کرد: البته احداث چهار ترمینال پسته دیگر در شهرستان در دستورکار قرار دارد و سرمایه‌گذاران برای این طرح‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح مجتمع خدماتی فردوس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، گفت: رستوران، مجتمع اقامتی، نمازخانه و واحدهای تجاری در این مجتمع ساخته شده‌ که با توجه به مسافت زیاد بین شهرهای خراسان جنوبی احداث این مجتمع‌ها یکی ضروریات است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفرهای شهرستانی خود برای حضور در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های ویژه هفته دولت، امروز (پنجشنبه) به فردوس رفت.

حضور در مراسم افتتاح ترمینال ضبط پسته، مجتمع خدماتی رفاهی، آسفالت معابر روستایی خانیک، اصلاح و توسعه شبکه برق روستای امرودکان به نمایندگی از ۹ پروژه برق‌رسانی از جمله برنامه‌های این سفر بود
همچنین عملیات اجرایی مخزن ذخیره پنج هزار مترمکعبی اسلامیه آغاز شد.

"جواد قناعت" در سفر به شهرستان فردوس از خبرنگار حادثه دیده در بیمارستان شهید چمران این شهرستان تیز عیادت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha