۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85217002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل سازمان ملل: دولت‌های نظامی بحران‌ها را بدتر می‌کنند

نیویورک- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به چالش‌های حاکمیتی بسیاری کشورها در جهان، گفت: دولت‌های نظامی راه حل نیستند و بحران‌ها را بدتر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: بسیاری از کشورها با چالش های عمیق حاکمیتی روبرو هستند. اما دولت های نظامی راه حل نیستند.

وی تصریح کرد: دولت های نظامی مشکلات را تشدید می کنند. آنها نمی توانند یک بحران را حل کنند. آنها فقط بحران را بدتر می کنند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: من از همه کشورها می خواهم که به سرعت برای ایجاد نهادهای دموکراتیک معتبر و حاکمیت قانون اقدام کنند.

وی ادامه داد: نبود نهادهای چندجانبه قوی و چندقطبی می‌تواند عاملی برای تشدید تنش‌های ژئواستراتژیک، با پیامدهای فاجعه بار باشد. تا زمانی که چارچوب های چندجانبه خود را تقویت و اصلاح نکنیم، اختلاف اجتناب ناپذیر است و با اختلاف، تقابل می تواند رخ دهد. نهادهای چندجانبه تنها در صورتی زنده خواهند ماند که واقعاً جهانی باشند.

گوترش گفت: پیام من به بزرگترین اقتصادهای جهان که بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای هستند، این است که جهان به آنها در زمینه بحران اقلیمی نگاه می کند.

وی افزود: آنها باید گام بردارند، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تسریع بخشند که در تولید ۸۰ درصد آن نقش دارند و از کشورهایی حمایت کنند که بهای دهه‌ها گرمایش ناشی از سوخت‌های فسیلی را می‌پردازند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: کشورهای گروه ۲۰ همچنین باید به طور جدی به اصلاح موسسات مالی جهانی، قوانین و چارچوب‌ها توجه کنند، تا آنها را با واقعیت‌های امروزی تطبیق دهند و به طور مؤثرتر کشورهای در حال توسعه را قادر سازند تا به منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در اهداف توسعه پایدار دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید بر نابرابری ها و شکاف هایی غلبه کنیم که از رشد جهان امروز از جمله در سازمان ملل جلوگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha