تقویت معلم توانمند در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد

زاهدان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت، توسعه و تربیت معلم توانمند و کارآمد در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش ایرنا خبرنگار رضا مراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش و جایگاه آن در جامعه اظهار کرد: در دولت سیزدهم موضوع آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اجرای سند تحول بنیادین و عملیاتی و پیاده شدن اصول، مفاد و ساحت‌های ۶ گانه آن در مدارس را یک ضرورت عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تامین نیروی مورد نیاز در سیستان و بلوچستان مورد تاکید است و سعی می‌کنیم از همه بسترها و ظرفیت‌ها اعم از دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده ۲۸ بهره‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت جذب نیروی انسانی نیز در دستور کار است، گفت: استخدام معلمان با رویکرد جدید و علمی نسبت به گذشته در حال پیگیری و انجام است.
صحرایی با تاکید بر تاثیر محیط آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری، خاطر نشان کرد: فضای آموزشی مورد نیاز نیز باید تامین تا تربیت صحیح دانش آموزان انجام شود.

وی ادامه داد: هدفمند کردن آموزش‌ها متناسب با زیست بوم هر منطقه و استان یک نیاز و ضرورت است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی، پیشگیری از افزایش بی‌سوادی و بازماندگان از تحصیل با جدیت در دستور کار است.
وی با بیان اینکه هر آنچه در استان‌های دیگر کار انجام می‌شود، باید در سیستان و بلوچستان ۲ برابر انجام و محقق شود، گفت: وظیفه ماست برای مردم و فرزندان جامعه تلاش کرده و خادم حقیقی برای آنان باشیم چرا که شان همه ما خدمتگزاری به مردم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: جایگاه آموزش و پرورش بسیار مهم است؛ اما متاسفانه به خوبی تدبیر نشده و آنگونه که باید به آن پرداخته نشده که می طلبد این رویه اصلاح شود.
آیت الله مصطفی محامی ادامه داد: کمیته همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال های اخیر تقویت پیدا کرده، ولی هنوز جای کار دارد و فعالیت ها و برنامه های آن باید توسعه یابد.
وی بیان کرد: پذیرش، گزینش و بکارگیری نیروها باید کیفی باشد و بر اهمیت نقش الگویی معلمان باید با حساسیت و دقت نظر بیشتری ورود پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ساخت مدارس شبانه روزی و توسعه و تقویت آن در پوشش تحصیلی و جذب حداکثری دانش آموزان بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ پس لازم است با جدیت بیشتری پیگیری شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: توسعه مدارس علوم معارف اسلامی در استان یک نیاز و ضرورت است.

آیت الله محامی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت دیگر دستگاه‌های همسو با آموزش و پرورش، گفت: تعامل دوسویه با دیگر دستگاه‌ها کمک شایانی به تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha