۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۵:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85217055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنیه از موضع لیبی در رد سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگوی تلفنی با رئیس شورای ریاستی لیبی از مواضع این کشور در مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هنیه تلفنی با محمد المنفی رئیس شورای ریاستی لیبی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی حماس در این تماس تلفنی از موضع مردمی و رسمی لیبی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تشکر و قدردانی مردم فلسطین را از این موضع گیری ابراز کرد.

هنیه همچنین با المنفی درباره تحولات مربوط به موضوع فلسطین و موضع رسمی و مردمی لیبی در رد عادی سازی با رژیم اشغالگر گفت وگو کرد.

وی گفت که مردم فلسطین با توجه به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر، نسبت به مواضع رسمی و مردمی لیبی افتخار می‌کنند.

از سوی دیگر المنفی نیز بر مواضع قاطع لیبی در قبال مساله فلسطین و ایستادگی در کنار حقوق مردم فلسطین و رد سازش تأکید کرد.

وی گفت: لیبی در رابطه با فلسطین و در نگاه خود به رژیم اشغالگر اسرائیلی، از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد.

در پی افشای دیدار منقوش وزیر خارجه لیبی با الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم ایتالیا، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی بامداد روز دوشنبه منقوش را از کار تعلیق کرد. سرویس امنیت داخلی این کشور نیز وی را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرد.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha