مساله تامین آب تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، برآیند سفر وزیر کشور به استان سمنان

سمنان- ایرنا- جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی، پیگیری صاحب‌خانه شدن افراد واجد شرایط، توجه به جمعیت و آب به عنوان ۲ چالش مهم استان سمنان، پیشنهاد مرز صادراتی برای فرودگاه سمنان و تاکید بر ارجحیت امنیت منابع آبی شاهرود بر استخراج معدنی، از جمله محورهای سفر یکروزه وزیر کشور به استان سمنان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر کشور با هدف بازدید و افتتاح تعدادی از طرح‌ها و بررسی نیازها به منظور رونق گرفتن توسعه در استان سمنان صبح روز پنجشنبه نهم شهریور از فرودگاه شاهرود وارد این استان شد و از شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار دیدن کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین گفت و گوی خود پس از ورود به استان سمنان از فرودگاه شاهرود گفت: در هفته دولت آرمان شهدای هفته دولت را گرامی می داریم و خدمت به مردم سرلوحه امور است.

وی تاکید کرد: بازدید و افتتاح چند طرح درنظر گرفته شده به همراه بررسی نیازها متناسب با ظرفیت‌ها مهمترین رویکرد سفر به استان سمنان است.

وزیر کشور گفت: هدف از سفر به شهرستان های استان سمنان بازدید و افتتاح تعدادی از طرح‌ها و بررسی نیازها به منظور رونق گرفتن توسعه در این استان است.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

امنیت منابع آبی شاهرود بر استخراج معدنی اولویت دارد

وزیر کشور در اولین برنامه، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک وزیر کشور: حفظ و تامین امنیت منابع آبی این منطقه از شاهرود بر استخراج مواد معدنی ارزشمند آن اولویت دارد زیرا تامین آب برای مردم دارای اهمیت بیشتری است. شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان را با اعتبار ساخت ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی افتتاح کرد.

وزیر کشور در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک شاهرود با اشاره به اهمیت زیست محیطی قله شاهوار با وجود منابع آبی و معدنی در شرق استان سمنان، گفت: حفظ و تامین امنیت منابع آبی این منطقه از شاهرود بر استخراج مواد معدنی ارزشمند آن اولویت دارد زیرا تامین آب برای مردم دارای اهمیت بیشتری است.

جمعیت و آب، ۲ مساله استان سمنان است که باید به آن توجه شود

وی با یادآوری اینکه تامین آب در بسیاری از نواحی کشور ازمسایل در مورد منابع آب در شاهرود نیز باید برطرف شود، مواد معدنی در شاهوار ذی‌قیمت است، ولی مساله آب بر آن اولویت دارد.

جمله استان سمنان اولویت است، ادامه داد: مسایل در مورد منابع آب در شاهرود نیز باید برطرف شود، مواد معدنی در شاهوار ذی‌قیمت است، ولی مساله آب بر آن اولویت دارد. بدون در نظرگرفتن مساله آب، تصمیم دیگری گرفته نمی شود تا مشکل آب برای مردم شاهرود حل شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اینکه گفته می شود برداشت از معادن شاهوار می تواند آسیب جدی برای منابع آبی مردم شاهرود باشد، این نکته قابل توجهی است که باید مدنظر باشد و مدنظر هم هست.

وی درباره اجرا و بهره برداری کامل از سد کالپوش در شهرستان میامی در شرق استان سمنان برای مصارف تعریف‌شده، افزود: طبق برنامه ریزی، پس از تامین آب روستاهای منطقه، قابلیت استفاده از آب این سد برای دیگر مصارف نیز درنظرگرفته شود.

شبکه فاضلاب در شاهرود تکمیل شود

وی شبکه فاضلاب را امکان جدیدی برای بهره برداری از آب دانست و گفت که همه جا استفاده از پساب در یک طرح زمانبندی شده باید تکمیل شود؛ زیرا منبع آبی مهمی است، باید استحصال شود و نشاندهنده توجه به موضوع پساب و استفاده درست از آب است که برای بخش های صنعت و در مواردی برای کشاورزی قابلیت کاربرد دارد.

وزیر کشور ابراز داشت: برنامه تکمیلی برای فاضلاب شاهرود مدنظر باشد و شبکه جمع آوری فاضلاب که در شاهرود تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، باید تکمیل شود تا این عقب ماندگی جبران شود و پاسخگوی نیازها باشد.

پیری جمعیت سم مهلک برای جامعه

وی افزود: هدف اصلی اجرای طرح ها مردم هستند و کاهش جمعیت مساله هولناکی است و استان سمنان از این حیث وضعیت خوبی ندارد. در استان سمنان باید مساله جمعیت حل شود تا طرح هایی مثل آبرسانی به این استان برای جمعیت نیازمند به آن مدنظر باشد. کاهش جمعیت مساله هولناکی است و استان سمنان از این حیث وضعیت خوبی ندارد. در استان سمنان باید مساله جمعیت حل شود.

وحیدی با اشاره به اینکه سالمندی مساله ای است که برای کشور سم مهلک محسوب می شود، ادامه داد: جمعیت غالب کشور به سمت سالمندی می رود و این مساله زیان آوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بازدید از دستاوردهای دانش بنیان استان سمنان

احمد وحیدی پس از بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک، از محصولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود بازدید و رونمایی کرد.

پارک علم و فناوری استان سمنان ۴۹۰ واحد فناور دارد که ۱۱۰ واحد دانش بنیان هستند که بالغ بر ۱۰۰ واحد در شاهرود قرار دارند و میزان فروش واحدهای دانش بنیان پارک علم و فناوری استان در مجموع ۲۱ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

افتتاح ۲ طرح حوزه‌های برق و ورزش دامغان با حضور وزیر کشور

وزیر کشور پس از شاهرود در سفر به شهرستان دامغان ۲ طرح در حوزه ورزش و برق با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

طرح سالن تخصصی والیبال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و طرح برق مربوط به پست برق ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان بود که با حضور وحیدی وزیر کشور و هیات همراه، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

دولت سیزدهم عملکرد خود را به مسایل خارجی گره نزد

وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای بهبود شرایط به ویژه در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تلاش دارد و انجام وظایف خود را به مسائل و موارد خارجی گره نزده است.

وحیدی در آیین افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی دامغان در استان سمنان افزود: دولت سیزدهم بدون اتلاف وقت و با تمام تلاش برای اتمام پروژه های باقی مانده تلاش خواهد کرد، عزم دولت بر یک فعالیت مستمر جزم است و عزم دولت سیزدهم این است که با کار مستمر و تخصیص اعتبارهای ویژه طرح‌های نیمه‌تمام به‌جامانده از گذشته برای استفاده مردم به سرانجام برساند.

وی با اشاره به بهره برداری از سالن تخصصی والیبال در دامغان افزود: این‌ پروژه تا قبل از دولت سیزدهم ۵۰ درصد پیشرفت ساخت داشت اما طی عمر دوساله دولت سیزدهم و با کار جهادی، ۵۰ درصد مابقی تکمیل شد و امروز به بهره برداری رسید.

وی درباره اهمیت طرحهای ورزشی گفت که ورزش هم صلابت جسم و هم سلامت روح است. ورزش مادامی که با اصول اخلاقی همراه باشد، یکی از راه های اصلی برای ایجاد خصلت های خوب است.

مرز صادراتی در فرودگاه سمنان راه‌اندازی شود

وحیدی وزیر کشور، به همراه هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی در سومین مقصد سفر به استان سمنان وارد مرکز استان شد و از فرودگاه سمنان بازدید کرد.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت و فرصت صنعت در سمنان، گفت: پیشنهاد می‌شود مرز صادراتی در فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان راه‌اندازی شود.

پیشنهاد می‌شود مرز صادراتی در فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان راه‌اندازی شود.
وحیدی در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان افزود: سمنان ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت دارد و راه‌اندازی مرز هوایی صادراتی کمک‌کننده در توسعه استان سمنان است.

عراق نهایت همکاری را با ایران در راهپیمایی اربعین دارد

وزیر کشور گفت: همکاری دولت عراق در مرزها و در راهپیمایی اربعین حسینی خوب است و دولت و ملت این کشور از هیچ تلاشی برای زائران دریغ نمی‌کنند.
وحیدی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان افزود: سیل جمعیت برای پیاده‌روی اربعین ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، اما غالب زائران در پرسش از وضعیت اعلام رضایت داشتند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: دولت کارهای زیادی انجام داد، اما اطلاع‌رسانی کافی نبود و اطلاع‌رسانی در حد مطلوب انجام نشد و مهم است مردم بدانند مسوولان با اهتمام ویژه به دنبال رفع مشکلات و زمینه پیشرفت هستند.

وی تصریح کرد: پیگیری کارها با هماهنگی سه قوه در کار دنبال می‌شود و وزارت کشور نیز در این راستا با اهتمام تلاش می‌کند.

تلاش‌ها برای رفع مشکلات استان سمنان

وحیدی افزود: استاندار در سمنان با قوت به کارش ادامه می‌دهد و برنامه‌ای برای تغییر استاندار سمنان نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت نیرو تلاش خود را برای رفع مشکل کم‌آبی در استان سمنان به کار گرفته و با تدبیر خوب این روزهای گرم مشکلی پیش نیامد و مسوولان در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

در برقراری امنیتِ انتخابات نگرانی وجود ندارد

وزیر کشور گفت: امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهترین شرایط برقرار خواهد بود و نگرانی در این زمینه نیست.

وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا ابراز کرد: سلامت انتخابات جزو دستورکارهای جدی است.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات در ایران از مثال‌زدنی ترین انتخابات در دنیا است و در این دوره نیز در سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وزیر کشور گفت: انتخابات در ایران همواره در دوره‌های مختلف در سلامت کامل برگزار می‌شد.

برنامه‌ریزی برای جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی

وزیر کشور گفت: به روزرسانی و جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی در دستور کار است.

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش تاکسی‌ها و اتوبوس در دستور کار است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های خودروسازی پیشنهادات خود را با لحاظ کیفیت و قیمت مناسب ارایه دهند.

وزیر کشور در جریان بازدید از واحدهای تولیدی گفت: اگر شرکت تیراژه ماشین ۸۰ درصد تولیدات خود را بومی کند، وزارت کشور با این شرکت قرار داد همکاری امضا می‌کند.

وحیدی افزود: متوسط ۳۰ درصد تولید داخل کم است و باید به ۸۰ درصد تولید داخل برسد.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

صاحب‌خانه شدن افراد واجد شرایط اولویت دولت سیزدهم است

وزیر کشور گفت: اهتمام دولت سیزدهم صاحبخانه شدن افراد واجد شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و بخش‌های مختلف برای تحقق این راهبرد تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴٠ واحد مسکونی روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور و در مجموع به صورت همزمان ۲۸۶ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری رسید و به مالکان تحویل شد.

وحیدی در آیین افتتاح همزمان ۲۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان افزود: مسکن مسئله مهمی است و تامین مسکن برای افراد واجد شرایط با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

انتخابات امسال نقطه کلیدی برای ناامیدی دشمنان خواهد شد

وزیر کشور شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در قالب برنامه‌های سفر یکروزه با اشاره به هماهنگی همه‌جانبه برای سلامت انتخاباتی پرشور در اسفند امسال، گفت: انتخابات امسال نقطه کلیدی برای ناامیدی دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

انتخابات امسال نقطه کلیدی برای ناامیدی دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.
وحیدی افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای مهم ترین مطلبی است که دشمن در تلاش برای محقق‌نشدن آن است که‌ باید در راستای خنثی‌سازی توطئه و دسیسه دشمنان گام برداشته شود.

وی تاکید کرد: انتخابات پیش رو نقطه کلیدی مهمی برای ناامید کردن دشمن است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی با تمام وجود می خواهند تاکیدها و منویات مقام معظم رهبری اجرایی شود، بیان کرد: رییس جمهور با تمام وجود پایبند به احکام و ارزشهای الهی است و دشمن‌ نمی‌خواهد به دست این دولت موفقیت چشمگیری رخ دهد.

اندک ناهنجاری‌ها باید برطرف شود

وی تاکید کرد: دشمنان در تلاش هستند تا برخی ناهنجاری های اجتماعی ایجاد کنند و فرهنگ تمدن غربی، بی‌حجابی و کشف حجاب را در ایران پیاده و ترویج کنند که‌ خوشبختانه تا امروز شکست خوردند.

وحیدی خاطرنشان کرد: اندک موارد و مباحثی هم که فریب خوردند و شاهد ناهنجاری هستیم، باید برطرف شود.

وی ادامه داد: همه باید دست در دست هم و با هم ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را، هرچند کم، هرچه زودتر برطرف سازیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور و وزرا، زمانی که آیت الله رئیسی ارائه گزارش داشتند، فرمودند از تلاش ها و اقدامات دولت بیش از اینها اطلاع دارم.

وزیر کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص معیشت و گرانی مسکن نیز تذکر دادند که‌ با برطرف سازی این‌ موارد و بیان اقدامات و دستاوردها و موانع برای مردم، شهد شیرین کارها برای مردم مشهود می‌شود.

وی بر ضرورت بازگویی دستاوردها برای جامعه تاکید و اضافه کرد: مردم‌ باید بدانند که چه اقدام‌هایی شکل گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه در استان سمنان سال گذشته و بحث اغتشاشات با وجود هجمه های فراوان، دشمنان موفقیتی نداشتند که‌ نشان از این دارد که استان نقطه ثبات و امنیت است، گفت که این استان از امنیت پایداری برخوردار است.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

افتتاح مرکز به‌نژاد دام مهدیشهر و رونمایی ۳ محصول فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور وزیر کشور

وحیدی در ادامه سفر به استان سمنان و پس از برنامه های شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان، مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک در شهرستان مهدیشهر را افتتاح و از تولید سه محصول دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان سمنان رونمایی کرد.

وزیر کشور پس از سفر به شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر به سرخه رفت و با حضور در امامزاده سید رضا و سید علی اکبر(ع) با مردم محلی و مسافران نمازگزار روستای لاسجرد شهرستان سرخه دیدار و گفت و گو کرد.

ورود تاکسی‌های برقی تا پیشنهاد مرز هوایی صادراتی، محور گفته‌های وزیر کشور در استان سمنان

افتتاح کارخانه سیم و کابل در گرمسار

وحیدی شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه از سفر یکروز به استان سمنان، پس از افتتاح و بازدید از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان و مهدیشهر، در گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان، واحد صنعتی در حوزه سیم و کابل را بهره‌برداری کرد.
شرکت کارا کابل ایوان طرح افتتاح شده در سفر وزیر کشور به گرمسار در استان سمنان با سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال و در زیربنایی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع در زمینه تولید انواع سیم و کابل در شهرک صنعتی ایوانکی در شهرستان گرمسار فعالیت می‌کند که با راه اندازی آن ۴۵ نفر مشغول به کار شدند.

وزیر کشور در آیین بهره‌برداری از این واحد گفت:کارگران و فعالان بخش تولید و صنعت، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

احمد وحیدی ادامه داد: کارگران و تولیدگران به‌واقع دلسوزان کشور هستند، چرا که وقت و انرژی خود را برای اصلاح پایه های اقتصادی کشور و ایجاد امید و اشتغال برای جوانان بکار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: بحث یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه دو برابری کارخانه، پیگیری تعهدات ارزی واحد تولیدی و مباحث مرتبط با صادرات آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور گفت: محصولات مجموعه‌های تولیدی حساس، مهم و با دانش فنی بالایی است که به امید خدا تولیدات جدیدتر نیز در برنامه کاری این مجموعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha