خطیب جمعه خمین: همایش اربعین حسینی الگوی تشکیل تمدن نوین جهانی قرار گیرد

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: همایش پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی الگوی تشکیل تمدن نوین جهانی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه خمین، افزود: در تاریخ اسلام آیین اربعین، مختص امام حسین‌(ع) است، و شهادت ایشان، دین پیامبر(ص) را احیا کرد و اباعبدالله الحسین(ع) با گذشتن از خون و عزیزان خود دین اسلام را نجات داد.

امام جمعه خمین اظهار کرد: حضور شکوهمند ارادتمندان و عاشقان امام حسین(ع) در اربعین نمودار غلبه جبهه حق بر باطل است.

حجت الاسلام میرصادقی تاکید کرد: دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) که سعادت حضور در کربلا همزمان با اربعین را نیافتند در پیاده‌روی‌های شهرستانی که نمود جمعیتی دارد، شرکت کنند.

وی گفت: ویژگی خوب انسانی نظیر احترام به یکدیگر، خوشرویی و دیگری را مقدم بر خود دانستن در پیاده‌روی اربعین حسینی دیده می‌شود.

امام جمعه خمین افزود: پس از حادثه کربلا حضور با پای پیاده در محضر سیدالشهدا روش علما بوده است، چراکه پیاده روی اربعین تحلیل از مقام امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین و قرائت زیارت امام حسین‌(ع ) نشان می دهد در عصر پیشرفت‌های مادی و رنسانس، زندگی به سبک مادی‌گرایی جوابگوی نیازهای بشر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تمایز اسلام اموی و اسلام علوی یکی از دستاوردهای مهم اربعین است و مردم به جبهه حق اعتماد کردند.

خطیب جمعه خمین اضافه کرد: غرب با سکوت خبری در امپراطوری رسانه‌های خود سعی در کمرنگ جلوه دادن پیاده‌روی اربعین دارد.

حجت‌الاسلام میرصادقی تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه در هر جایگاهی که باشند با حضور در پیاده‌روی اربعین و انفاق بخشی از اموال خود در این مسیر بزرگ، در مقابل شخصیت امام حسین (ع) تواضع می‌کنند.

وی، با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: شهید رئیسعلی دلواری استعمار انگلیس را به زانو درآورد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از دولت، افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی که مدت ۲۰ سال رها شده بود را دولت انقلابی سیزدهم چهار سال زودتر از زمان مشخص شده به بهره‌برداری رساند و جمهوری اسلامی را در حوزه انرژی و بازار جهانی انرژی تثبیت کرد.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha