۱۰۰ هزار هنرجو مناطق محروم در رشته های فرهنگی و هنری آموزش دیده اند

خرم آباد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور آموزش های فرهنگی، هنری، رسانه ای و صنایع دستی دریافت کرده و می توانند مجوز ایجاد آموزشگاه را در رشته های مدنظر دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدمهدی اسماعیلی" روز جمعه در جمع خبرنگاران لرستان، اظهار کرد: در استان لرستان به برکت اقدامات جهادی دولت، اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و چند طرح فرهنگی را در دست افتتاح و بهره برداری داریم.

وی با اشاره به بازدید از تالار مرکزی خرم آباد، افزود: این طرح بزرگ در یکسال اخیر بیش از ۳۰ درصد افزایش پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسد.

اسماعیلی با اشاره به کتابخانه مرکزی خرم آباد، تصریح کرد: عملیات ساخت این طرح پس از سالها بلاتکلیفی در سال گذشته به اتمام رسید و پس از تجهیز اکنون آماده بهره برداری است که با همت همگی مسوولان دولت سیزدهم امروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی مردمی سازی فرهنگ و هنر در کشور و ایجاد عدالت فرهنگی را از مهمترین اقدامات خود در حوزه فرهنگ عنوان کرد و افزود: این بحث با قوت در حال پیگیری است و در یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور آموزش های فرهنگی، هنری، رسانه ای و صنایع دستی دریافت کرده و می توانند مجوز ایجاد آموزشگاه را در رشته های مدنظر دریافت کنند که مهمترین اقدام دولت سیزدهم در راستای مردمی سازی حوزه فرهنگی محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه به استان لرستان سفر کرده است، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز و افتتاح کتابخانه مرکزی خرم آباد از دیگر برنامه های سفر نیم روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha