داورزنی: همه از نتایج والیبال ناراضی هستند/ نباید تحت تاثیر انتقادات تصمیم اشتباه گرفت

تهران- ایرنا- محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گفت: عطایی به عنوان سرمربی و تمام اعضای فدراسیون والیبال و جامعه والیبال از نتایجی که اخیرا کسب شده است رضایت ندارند اما نباید تحت تاثیر یک سری اتفاقات و هجمه‌ها تصمیم نادرست بگیریم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال امروز (جمعه) در گفتگویی با اشاره انتقاداتی که از عملکرد والیبال می‌شود، اظهار داشت: اینکه بخواهیم بگوییم والیبال دچار افت شده است من آن را قبول ندارم، سال ۲۰۱۹ بنا به دلایلی لیگ ملت‌ها برگزار نشد، بعد از آن که کولاکوویچ از تیم ملی والیبال ایران جدا شد و آلکنو هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، اگر به آن روزها برگردیم متوجه خواهیم شد که برخی اوقات خوب بازی می‌کردیم اما در بحث نتیجه‌گیری موفق نبودیم.

وی افزود: همیشه تغییر نسل صورت می‌گیرد، در این تغییر نسل افت طبیعی است اما دوباره روزهای اوج فرا می‌رسد، سال ۲۰۱۹ که بعد از آن به دلایلی لیگ ملت های والیبال برگزار نشد و بعد از آن هم به والیبال ایران آمد. در آن زمان هم هر از گاهی در بازی ها خوب بازی می کردیم اما در مجموع نتیجه چیزی بود که رضایت بخش نبوده است، انم به جرات بگویم که در رده های پایه در بین ۲۲۲ کشور جهان حرف اول را می‌زنیم. تیمی که در زیر ۲۱ سال قهرمان، در زیر ۱۹ سال نایب قهرمان و در زیر ۱۶ سال قهرمان آسیا می شود یعنی دارد راه را درست می‌رود. تعداد زیادی بازیکن آماده هستند تا به تیم ملی بزگسالان ما برسند.

داورزنی: همه از نتایج والیبال ناراضی هستند/ نباید تحت تاثیر انتقادات تصمیم اشتباه گرفت

رییس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: در زمان آمدن ولاسکو هم ۲ سال اول نتیجه نگرفتیم و بعد از آن در سال ۲۰۱۴ با تغییراتی که انجام شده بود کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی بهترین نتیجه را کسب کرد و ما تا رده چهارم هم رسیدیم. در ادامه راه نوساناتی برای تیم والیبال شکل گرفت که باعث شد امروز در جایگاه دهم قرار بگیریم. اینکه ژاپن در حال حاضر رشد کرده به این دلیل است که ژاپن ۷ سال روی یک موضع ایستاد و فلیپ بلین را آوردند و در حال حاضر هم با ۱۰ سال گذشته خود تفاوت زیادی دارد و فوق العاده عمل می کند.

داورزنی تصریح کرد: الکنو کاری که ولاسکو در تیم ملی والیبال ایران انجام داد را می‌خواست ادامه دهد، او از بازیکنانی که قهرمان جهان شده بودند را در ترکیب تیم والیبال استفاده کرد و به این دنفرات بیشتر میدان داد، بعد از بازی‌های المپیک و در فاصله زمانی یک ماه در مسابقات آسیایی شرکت کردیم و موفق شدینم تیم ملی ژاپن را که با چند تغییر آمده بود را در خامش شکست داده و قهرمان شویم، وقتی ما به یک مربی خارجی ۲ سال زمان می‌دهیم چرا به مربی داخلی این فرصت را ندهیم. توتولو مربی که الکنو در تیم ملی کار می‌کرد، به عنوان دستیار کنار عطایی قرار گرفت اما سرمربی تیم ملی نتوانست با او تعاملاتی را داشته باشد و به فدراسیون اعلام کرد که توتولو نمی‌تواند به او کمک کند، دومین مربی که مدنظر ما بود یاناس بود که هم به عنوان مربی کار کرده بود و به هم به عنوان بدنساز که در دو سال اخیر عمده کارش کار بدنسازی تیم بوده است اما سابقه یاناس نشان می‌دهد که او در گذشته به عنوان مربی هم کار کرده است، در کنار یاناس مربی‌ای هم بود که در حال حاضر مربی یکی از تیم‌های باشگاهی لیگ لهستان است و قرارداد همکاری او با تیم ملی تا پایان لیگ ملت‌ها بود.

داورزنی: همه از نتایج والیبال ناراضی هستند/ نباید تحت تاثیر انتقادات تصمیم اشتباه گرفت

وی درباره عدم نتیجه‌گری تیم ملی والیبال در جام ملت‌ها اعلام کرد: در این دوره از مسابقات ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا تیم ملی والبال ایران نتواند نتایج خوبی را کسب کند و آن تیمی که همه انتظار داشتند نباشد، در دوره قبلی جام ملت‌ها از ۱۲ بازی توانستیم ۵ پیروزی کسب کنیم اما در بازی‌ها امسال دو بازی برنده شدیم و در ۱۰ مسابقه شکست خوردیم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که وقتی والیبال ایران جزو ۱۰ تیم برتر دنیاست چرا کادر فنی در حد تیم دهم جهان را داشته باشد، گفت:من مقایسه می‌کنم و مثال می‌زنم، تیم ملی آمریکا از سال ۲۰۰۸ با جان اسپرو کار می‌کند،والیبال ایران بارها این تیم را شکست داده است اما او هنوز سرمربی این تیم است و تغییری نکرده است، لهستان نیز همین‌طور است،از سال ۲۰۰۸ به بعد چند مربی عوض کردند؟ هرچند با مربیان داخلی خود به عنوان قهرمانی رسیدند، فشار عمومی در این کشور بیستر از آمریکا است و باعث شد چند مربی عوض کنند! همه جهان می‌دانند والبیال در لهستان محبوب‌ترین ورزش و رشته اول آنهاست و حساسیت زیادی مردم این کشور به والیبال دارند، امروز سرمربی این کشور صربستانی است، بهروز عطایی به عنوان سرمربی و تمام اعضای فدراسیون والیبال و جامعه والیبال از نتایجی که اخیرا کسب شده است رضایت ندارند اما نباید تحت تاثیر یک سری اتفاقات و هجمه‌ها تصمیم نادرست بگیریم.

داورزنی: همه از نتایج والیبال ناراضی هستند/ نباید تحت تاثیر انتقادات تصمیم اشتباه گرفت

:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha