۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85217288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

یزد-ایرنا-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری گفت: حیات یزد در گرو حل مسئله آب استان است که برای حل اساسی این موضوع در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شاه حسینی، روز جمعه در دیدار استاندار و جمعی از مدیران استان با حجت الاسلام اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد، افزود: اجرای پروژه‌ انتقال آب از خلیج فارس به استان نشان دهنده صادق الوعد بودن دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: خط اول انتقال آب به استان با ۹۸ میلیون متر مکعب سهمیه تخصیصی از سرچشمه کوهرنگ از سمت اصفهان به یزد وارد می‌شود اما در طول سال‌های متمادی فقط بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری گفت: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر لوله گذاری از خط دوم انتقال آب شرب به استان از سوی یزد انجام شده است پیگیری های لازم برای تسریع در روند اجرای این پروژه در دولت مردم انجام شده است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

علی جم، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال جاری ۶ درصد افزایش مصرف برق به نسبت سال گذشته داشتیم و ۹۷ درصد نیروگاه های کشور در مدار است که میزان جهانی ۹۵ درصد است و این موضوع به دلیل نگهداشت مناسب نیروگاه ها بوده است همچنین مصرف برق در استان، ۱۶۰ مگاوات بیشتر از میزان تولید است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز در این نشست گفت: با پایان یافتن مهلت پیش ثبت‌نام، آمار داوطلبان شرکت در رقابت انتخاباتی در استان یزد به ۷۷۷ نفر رسید که از این تعداد ۶۵۶ نفر مرد و ۱۲۱ نفر زن هستند.

سعید رستگاری افزود: برای حوزه انتخابیه اردکان ۹۴ نفر، حوزه انتخابیه تفت و میبد ۱۲۱ نفر، حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست ۱۵۳ نفر و حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ ۴۰۹ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان که شامل ۲۰۳ نفر می‌شود در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند همچنین ۱۳۳ نفر دارای تحصیلات دکتری و بقیه فارغ التحصیل سایر مقاطع هستند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

محمد علی حاتمی زاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۴۲۰ درصد رشد خرید گندم در سال گذشته داشتیم که از این حیث رتبه دوم کشور را داریم .

احسان عابدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: طرح بزرگ بالندگی ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیابت از ۴۰۰۰ شهید استان در حال اجرا است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

مرتضی محمودی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد نیز در این نشست گفت: یزد جزو ۵ استان برتر در شاخص های اقتصادی و اشتغال در کشور است و ۹۲۵۸ واحد فعال در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند .

احمد آخوندی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در این نشست گفت: ۳۶۵ پروژه گردشگری در استان در حال احداث است و سال گذشته ورود ۲۶ هزار گردشگر خارجی به استان داشتیم و پیش‌بینی رشد ۶۰ درصدی در سال جاری داریم .

اکرم فداکار، مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد در این نشست گفت: در استان بعد از گفتمان سازی موثر در حوزه فناوری و نوآوری، نفوذ اقتصاد دانش بنیان را در حوزه اقتصادی استان دنبال کردیم و پروژه های شاخصی را در این حوزه تعریف کردیم .

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری: حیات یزد در گرو انتقال آب است

مجید دهقانیزاده ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی یزد هم گفت: استان با ۴ برابر شدن اعتبارات عمرانی (در مقایسه با دو سال پایانی دولت قبل) تبدیل به کارگاه عمرانی شده و در طول بیست ماه بعد از سفر پر خیر و برکت رییس جمهور، قریب به ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر، جذب شده است.

محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: ۳۳۰۰ واحد صنعتی و ۷۷۵ واحد معدنی در استان مشغول به فعالیت هستند وتغییر ریل در حوزه صنعت به سمت اقتصاد دانش بنیان را دنبال می‌کنیم .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد هم گفت: استان یزد در بیش از ۱۳۰ شاخص اقتصادی، جزو رتبه های اول و تا دهم است و بیش از ۱۴ شاخص اقتصادی و اجتماعی رتبه اول و بیش از ۲۰ شخص رتبه دوم در کشور هستیم.

محمد دهقان منشادی افزود: طبق اعلام مرکز آمار ایران درآمدهای خانوارهای یزدی در سال حدود ۸ درصد از میانگین کشوری بیشتر و در مقابل هزینه خانوارهای یزدی از میانگین کشوری ۱۱ درصد کمتر است که آمار فوق در تضاد با معرفی یزد به‌عنوان گران‌ترین استان کشور است.

وی اظهار داشت: در غیر این صورت این حجم از مهاجرت‌ها به استان یزد هرگز اتفاق نمی افتاد همچنین خانوارهای یزدی در میزان پس انداز در کشور رتبه اول را دارند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد نیز در این نشست گفت: استان یزد بعد از استان تهران بالاترین میزان سرانه تسهیلات پرداختی در کشور را به خود اختصاص داده که باید در کنار آمار تورم، توجه بیشتری به آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha