۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85217289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ولایت‌مداری  ویژگی بارز شهید رئیسعلی دلواری بود

بوشهر-ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: ولایت‌مداری و تبعیت از علما و مرجعیت دینی ویژگی بارز شهید رئیسعلی دلواری بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: شهید رئیسعلی دلواری معتقد به مبانی اعتقادی، ولایت، امیر مومنان و امام حسین ( ع ) بود و از درجه ولایت‌مداری وی همین بس که وصیت کرد پیکرش در قبرستان وادی السلام نجف و در جوار امام علی (ع) دفن شود.

وی بیان کرد: شهید رئیسعلی دلواری با مبارزات ضداستعماری خود افتخاری بزرگ و ارزشمند برای بوشهری‌ها به ارمغان آورد که در امتداد وی نیز شهید نادر مهدوی در آب‌های خلیج فارس برابر آمریکایی‌ها اقدام حماسه‌آفرینی کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش ارزنده رئیسعلی دلواری در مبارزات ضداستعماری جنوب، رسانه‌های دیداری و شنیداری و بویژه صدا و سیما باید بخوبی برای معرفی این شهید والامقام تلاش کنند.

مصلح همچنین با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت اظهار کرد: جلب رضایت پروردگار عالم و خدمت شایسته به مردم دو ویژگی برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود و باید نام نیک این شهیدان رمز تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در نظام جمهوری اسلامی باشد.

مصلح اظهار کرد: راه‌اندازی چند هزار کارگاه غیرفعال و راکد، افزایش میزان سرمایه‌گذاری، حمایت از تولید و خدماتی برجسته در حوزه‌های مختلف از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است که منجر شد تا رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت و تمجید کند.

وی همچنین با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت: قوانین بانکی باید با متون دینی و قوانین دین مبین اسلام تطبیق داده شود تا بانکداری اسلامی به معنی واقعی بروز و ظهور پیدا کند.

مصلح در ادامه با بزرگداشت روز تعاون و مشارکت عنوان کرد: مجموعه تعاون در اثرگذاری در رشد اقتصادی نقش ویژه و مهم دارد که باید بخوبی از این ظرفیت استفاده کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، دهم شهریورماه روز پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء را گرامی داشت.

گفتنی است در حاشیه آیین نماز جمعه بوشهر به مناسبت دهم شهریورماه روز پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء، میز خدمت پزشکی این نیرو برپا شد.

ولایت‌مداری  ویژگی بارز شهید رئیسعلی دلواری بود

ولایت‌مداری  ویژگی بارز شهید رئیسعلی دلواری بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha