امام جمعه سیرجان: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه ارتقا یابد

کرمان - ایرنا - امام جمعه سیرجان با بیان اینکه این شهرستان موقعیت های لازم و زیرساخت های مورد نیاز برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه را دارد گفت: این امر خواسته قاطبه مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه سیرجان از تعلل در ارتقا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه انتقاد کرد و افزود: مسئولان کشوری و استانی به این خواسته مردم سیرجان توجه نمی کنند.

وی اظهار داشت: قابل قبول نیست شهر بزرگی مانند سیرجان دانشگاه علوم پزشکی نداشته باشد و زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان باشد.

امام جمعه سیرجان ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی سیرجان باید از لحاظ اعتبارات و اختیارات به صورت مستقل اداره شود.

وی گفت: مدتی است پیگیر چگونگی و چرایی عدم ارتقاء دانشکده سیرجان و کم بودن برخی اختیارات در این حوزه هستم اما تاکنون متاسفانه اقدام عملی در این بخش انجام نشده است.

وی ادامه داد: برخلاف دغدغه های نظام مبنی بر تمرکززدایی در حوزه های مختلف شاهد آن هستیم که هنوز اختیارات به شهرها و شهرستان ها داده نمی شود و ضرورت دارد سیرجان که یکی از مهمترین و بزرگترین شهرستان های استان کرمان است دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد.

خطیب جمعه سیرجان عنوان کرد: با حجم انبوه بیمارانی که حتی از شهرستان های استان های همجوار برای درمان به سیرجان سفر می کنند، نیازمند بودجه مستقل برای این دانشگاه هستیم که باید مسئولان استانی در صدد ایجاد دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: معظم له به ضرورت افزایش کمّی و کیفی کارهای خوب دولت در بخش فرهنگی، به این نکته اشاره داشتند که، فاصله بین واقعیت‌های کشور و عملکرد دولت و تلقّی مردم از واقعیت‌ها، خیلی زیاد است که باید با استفاده از کارشناسان خبره، این فاصله را کم کنید.

امام جمعه سیرجان گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از تولید و برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان را دو راهکار اساسی برای رشد تولید بیان کردند و افزودند: حمایت‌های قانونی، سهل شدن فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌های مالی و تأمین منابع در حدی که وظیفه دولت است و حمایت فرهنگی یعنی ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی مهمترین راههای رشد تولید است که ضرورت دارد این موارد کارسازاجرایی و عملیاتی شوند.

امام جمعه سیرجان به هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده یک پنجم طرح های افتتاح شده در هفته دولت در سطح استان در این شهرستان بوده و امروز نباید مردم دارای مشکلات درمانی، پزشک و یا در دیگر زمینه های مختلف زندگی باشند.

حطیب جمعه سیرجان از حضور مردم و موکب های اعزامی به کربلا هم قدردانی کرد و گفت: سه موکب سیرجانی ها اکنون به زائران خدمات و امکانات به زائران خدمات ارائه می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha