۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85217352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه میبد: بازسازی هویت فرهنگی و معنوی یزد در دستور کار باشد

یزد-ایرنا- امام جمعه میبد یزد گفت: توجه به فرهنگ دارالعباده در اولویت دستگاههای اداری استان قرار گرفته و بازخوانی و بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی یزد در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا اعرافی روز جمعه در دیدار و نشست مشترک با استاندار یزد و جمعی از مدیران استانی، افزود: عزم استان باید بر آن باشد که یزد در همه شاخص ها سرآمد شده و این موضوع شدنی است.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت ها در این حوزه بهره گرفته شده و بازخوانی و بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی یزد در دستور کار باشد همچنین یزد در همه اسناد مهم کشوری باید برش استانی سرآمد داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن تبریک هفته دولت گفت: نهج البلاغه در حوزه متون اخلاقی، همچون خورشید می درخشد و به طلبه ها همواره توصیه می‌کنیم که نهج البلاغه در سبد مطالعه هفتگی باشد و لذا به تیم پا به کار و فعال مدیران استان هم توصیه می کنم، مطالعه مستمر نهج البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند

اعرافی ادامه داد: تیم مدیریتی استان هم جوان است و هم در مسیر کارسازی قرار دارد و استاندار در حال حمایت و تربیت مدیران کارآمد و جهادی است که اقدامی قابل تقدیر و آینده نگر است .

وی افزود: سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت تدوین شده است و به زودی ابلاغ می‌شود و این سند با رویکرد ۵۰ ساله و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید یزد در آن پیشگام باشد.

امام جمعه میبد اظهار داشت: معماری ایرانی - اسلامی در استان مورد توجه باشد و همگرایی حوزه و دانشگاه در این مسیر دنبال شود و مثلث آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه، باید مورد توجه دستگاه ها به منظور توسعه باشد.

اعرافی اظهار داشت: فقرزدایی و عدالت محوری در راس امور باشدو حرکت استان و اقدامات صورت گرفته، در مسیر دانش بنیان بسیار ارزشمند است همچنین اقدامات استان در حوزه محیط زیست نیز در خور تقدیر است.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی در یزد ، نظام مدیریتی استان به این جوانی نبوده و اعتماد دولت مردم به جوانان دستاورد بزرگی است که بویژه در دولت مردمی سیزدهم شاهد تبلور آن هستیم .

مهران فاطمی، اظهار داشت: همواره یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان یزد موضوع آب بوده و لذا در همین راستا مصوبه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را از دولت دریافت کردیم و برای تامین مالی، معادنی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت و این سبک تامین مالی که با ابتکار استان یزد بود، مشکل انتقال آب به تمامی استان های کشور که با تنش آبی روبرو بودند را مرتفع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha