۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85217357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیبان نماز جمعه بوشهر :عملکرد دولت تبیین شود

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85217357
خطیبان نماز جمعه بوشهر :عملکرد دولت تبیین شود

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه برخی از شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته به ضرورت پاسداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری، رفع مشکلات مناطق محروم، تبیین و اطلاع رسانی دستاوردهای دولت تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ولایت‌مداری و تبعیت از علما و مرجعیت دینی ویژگی بارز شهید رئیسعلی دلواری بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: شهید رئیسعلی دلواری معتقد به مبانی اعتقادی، ولایت، امیر مومنان و امام حسین ( ع ) بود و از درجه ولایت‌مداری وی همین بس که وصیت کرد پیکرش در قبرستان وادی السلام نجف و در جوار امام علی (ع) دفن شود.

وی بیان کرد: شهید رئیسعلی دلواری با مبارزات ضداستعماری خود افتخاری بزرگ و ارزشمند برای بوشهری‌ها به ارمغان آورد که در امتداد وی نیز شهید نادر مهدوی در آب‌های خلیج فارس برابر آمریکایی‌ها اقدام حماسه‌آفرینی کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش ارزنده رئیسعلی دلواری در مبارزات ضداستعماری جنوب، رسانه‌های دیداری و شنیداری و بویژه صدا و سیما باید بخوبی برای معرفی این شهید والامقام تلاش کنند.

مصلح همچنین با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت اظهار کرد: جلب رضایت پروردگار عالم و خدمت شایسته به مردم دو ویژگی برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود و باید نام نیک این شهیدان رمز تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در نظام جمهوری اسلامی باشد.

مصلح اظهار کرد: راه‌اندازی چند هزار کارگاه غیرفعال و راکد، افزایش میزان سرمایه‌گذاری، حمایت از تولید و خدماتی برجسته در حوزه‌های مختلف از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است که منجر شد تا رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت و تمجید کند.

وی همچنین با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت: قوانین بانکی باید با متون دینی و قوانین دین مبین اسلام تطبیق داده شود تا بانکداری اسلامی به معنی واقعی بروز و ظهور پیدا کند.

برازجان

امام جمعه موقت برازجان گفت: مردم شهیدپرور گیستکان که درسالیان دفاع مقدس و عرصه‌های گوناگون سیاسی وفاداری خود را به انقلاب اسلامی وآرمان مقدس آن، نشان داده‌اند و شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب کردند با گذشت ۴۴ سال ازپیروزی انقلاب اسلامی، همچنان از محرومیت‌ها رنج برده و در برخی روستاها از امکانات اولیه، آب و برق و راه محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان امروز در جمع نمازگزاران اظهار کرد:دهستان گیستکان از توابع‌ بخش ارم شهرستان دشتستان شامل روستاهای لرده، جمغازی، ناخا، باغ تاج و انارستان است و دارای تاریخی پرافتخار درخشان در عرصه مقاومت و مقابله با استعمار پیر انگلیس می‌باشد، هر چند تاکنون به خوبی حماسه زنان لرده بازگو نشده است و بسیاری از مردم از آن بی‌خبر هستند ولی این حماسه در تاریخ کشور همچون مجاهدت‌های سردار رشید رئیسعلی دلواری، کم‌نظیر است.

وی بیان کرد: در شهریورماه سال گذشته، با حضور استاندار انقلابی بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان و بعضی مسئولان استانی وشهرستانی، پروژه بهسازی و آسفالت جاده مواصلاتی گیسکان کلنگ زنی ولی با وجود تامین اعتبار شروع به کار آن به تاخیر افتاد.

شاد ادامه داد: با توجه ویژه فرماندار پیمانکار پروژه مشخص و اقدام هایی انجام شده که پیشرفت کمی وکیفی آن نظارت وپیگیری مسئولان اجرایی را می‌طلبد.

وی گفت: بی‌انصافی است اگر بگوییم هیچ زیر ساختی در منطقه گیستکان وجود ندارد ولی وقتی که شبکه آب در این مناطق وجود ندارد، برق تنها به برخی از خانه‌ها رسیده و بسیاری از خانه‌ها بی‌برق هستند، یک متر گازرسانی انجام نشده و تلفن هم فقط در برخی مناطق آنتن می‌دهد، محرومیت منطقه را بیشتر حس می‌کنیم .

شاد افزود: از مسئولان اجرایی می‌خواهیم که پروژه‌های تامین آب از طریق حفر چاه در این دهستان را با سرعت پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: در بحث آب، انتظار داریم اداره آب فاضلاب و بخشداری نسبت به تامین آب منطقه از طریق تانکرهای سیار با مردم همکاری و مساعدت کند.

دیر

امام جمعه دیر گفت: تکمیل و راه اندازی پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله، نقطه عطف مهمی برای بخش انرژی کشور ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: تکمیل و راه اندازی فاز ۱۱ پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله که شرکت‌های خارجی با وجود قراردادهایی که بسته بودند تعهداتشان را زیر پا می‌گذاشتند، نقطه عطف مهمی برای بخش انرژی است.

وی بیان کرد: تکمیل این پروژه به دست متخصصان و پیمانکاران داخلی از یک سو درس عبرتی است که دیگر چشم به بیگانگان ندوزیم و اقدامات خود را به بیگانگان گره نزنیم و این نوید را برای ما دارد که اگر روی پای خود بایستیم و به توانایی‌ها نیروهای متخصص داخلی تکیه کنیم هم تحریم‌ها بی اثر خواهد شد و هم کارها زودتر به انجام خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف کمتر از ۲ سال به دست توانمند نیروهای داخلی با تجهیزات و فناوری‌های تمام ایرانی به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: اقدامات مبتکرانه و نوآورانه‌ای همچون جابه جایی یک سکو برای اولین بار انجام شد.

وی اضافه کرد: سال‌ها است که کشور همسایه ما از میدان مشترک گازی بهره برداری می‌کند و این ۲۰ سال برای ما خیلی ضرر و زیان در پی داشت و همین که ما امروز می‌توانیم از این میدان گازی مشترک بهره برداری بیشتری داشته باشیم این اولین دستاورد است.

امام جمعه دیر عنوان کرد: همچنین بخش عمده‌ای از مشکل ناترازی گازی کشور را در فصل سرما حل و ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد می‌کند و درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد و هم به تأمین انرژی نیروگاه‌ها و کاهش خاموشی صنایع فولادسازی و پتروشیمی‌ها کمک خواهد کرد.

وی مسئله کشف و خنثی سازی بزرگترین شبکه خرابکاری در صنعت موشکی کشور را دستاورد بزرگی دانست و ابراز کرد: دشمنان چون می‌دانند قدرت و اقتدار ما از صنعت موشکی است برای همین می‌گویند شما نباید موشک داشته باشید.

حسینی افزود: رژیم صهیونیستی مدتی بود که تهدید می‌کرد که ایران را غافلگیر و از جایی ضربه خواهیم زد و فکر می‌کردند برنامه‌هایشان آن گونه که خود می‌خواهند جلو خواهد رفت غافل از اینکه نیروهای هوشیار و بیدار ما در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شبانه روزی مسائل را رصد و نیروهای نفوذی دشمن را شناسایی و برنامه‌های آنان را پیگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته شبکه حرفه‌ای که می‌خواست با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای بکارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha