فرمانده سپاه پاسداران وضعیت تردد زائران اربعین در مرز خسروی را بررسی کرد

قصرشیرین- ایرنا- سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» عصر امروز جمعه با حضور در مرز رسمی و بین المللی خسروی شهرستان قصرشیرین، آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز را بررسی کند.

به گزارش ایرنا؛ در این بازدید استاندار و معاونین وی، فرمانده حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه و جمعی از مسوولان سردار سلامی را همراهی کردند.

فرمانده سپاه پاسداران با همراهی استاندار کرمانشاه و فرماندهان سپاه منطقه و استان ابتدا از زائرسرای بزرگ حضرت سید الشهدا علیه السلام بازدید کرد.

فرمانده سپاه پاسداران وضعیت تردد زائران اربعین در مرز خسروی را بررسی کرد

این زائرسرای بزرگ دارای چهار هزار تخت در ۲ بخش مجزای زنانه و مردانه، سرویس حمام، آشپزخانه، حسینیه و پارکینگ است و در ایام اربعین حسینی میزبان زائران بوده است.

سردار سلامی همچنین از پایانه بین المللی خسروی و جاده برکت بازدید و در گفت وگو با جمعی از زائران اربعین حسینی، آخرین وضعیت تردد زائران را از این مرز بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید زیرساخت های ایجاد شده در مسیر خسروی را خوب توصیف کرد و گفت که نسبت به سال گذشته زیرساخت های بهتری در مرز ایجاد شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روند خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز رسمی خسروی بازدید کرد.

فرمانده سپاه پاسداران وضعیت تردد زائران اربعین در مرز خسروی را بررسی کرد


به گزارش ایرنا قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران وضعیت تردد زائران اربعین در مرز خسروی را بررسی کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha