۱۷۳ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۷۳ تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل در دولت سیزدهم به ظرفیت درمانی استان افزوده شد.

دکتر عبدالله کبریایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ تخت مربوط به بخش مراقبت های ویژه و ۱۷ تخت نیز مربوط به بخش اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد است.

وی افزود: این تخت ها به ظرفیت درمانی بیمارستان های امام رضا(ع)، امام علی(ع) و امام حسن(ع) بجنورد و بیمارستان آیت الله هاشمی رفسجانی شیروان افزوده شده است.

به گفته وی؛ پیش از این در مجموع یکهزار و ۱۲۱ تخت بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وجود داشت.

کبریایی خاطرنشان کرد: گرچه اکنون در سرانه تخت بیمارستان نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم اما با توسعه بیماستان پورسینا آشخانه و بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان و آغاز احداث بیمارستان مادر و کودک بجنورد از میانگین‌ کشوری در برخی از شاخص‌های حوزه سلامت عبور خواهیم کرد.

خرید ۲۴ دستگاه تجهیزات درمانی

وی با اشاره به ارتقا تجهیزات تخصصی و تشخیصی در مراکز درمانی خراسان شمالی، گفت: تعداد تجهیزات خریداری شده در دولت سیزدهم ۲۴ دستگاه است که ۶ دستگاه مربوط به تجهیزات تخصصی بیوشیمی، چهار دستگاه تجهیزات تخصصی خون شناسی، ۶ دستگاه تخصصی مولکولی و ۲ دستگاه بانک خون است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین اخیرا ۱۹ دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی خریداری و در مراکز درمانی استان راه اندازی شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha