۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبر: 85217549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم در ۲سال گذشته برای بهبود بازار مسکن اسلامشهر چه کرد؟

اسلامشهر- ایرنا- مسکن نیاز اصلی هر خانوار است؛ اما برنامه دولت سیزدهم برای ساماندهی موضوع مسکن در اسلامشهر به عنوان یکی از شهرهایی که در حال تبدیل شدن به کلانشهر است، چیست؟

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضعف مسکن سازی در دهه ۹۰ باعث شد که این نیاز اصلی شهروندان به ویژه در پایتخت و شهرستان های مجاور آن بیش از پیش آشکار شود.

قیمت بالای زمین، عدم حمایت از ساخت و ساز، تاخیر در صدور پروانه، پیگیری نکردن طرح هایی مثل مسکن مهر و... از جمله عوانلی بود که وضعیت بازار مسکن به عنوان یک نیاز اساسی در استان تهران و شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را تحت الشعاع قرار دهد.

با روی کار آمدن دولت انقلابی و احیای نهضت مسکن سازی هم قرار شد که ۴هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در شهرستان اسلامشهر ساخته می شود.

از جمله اقدامات دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته پیگیری جهت تسریع در احداث طرح ۸۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن(پروژه شهید سلیمانی) بوده که ۶۰۰ واحد مسکونی آن با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد و ۲۰۰ واحد از این پروژه نیز با ۸۰درصد پیشرفت در دست احداث است.

همچنین تامین زمین جهت ساخت ۲هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در عدل آباد(پروژه شهید همت) و ۷۷۰ واحد مسکونی(پروژه شهید کلانتری) در ده عباس در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

از سوی دیگر امکان احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی توسط مردم با توجه به پیگیری های صورت گرفته جهت رفع مشکلات هشت تعاونی مسکن مشکل دار شهرستان اسلامشهر فراهم شده است.

همچنین با توافق با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احداث چهار هزار واحد مسکونی در شهرستان اسلامشهر که یکهزار واحد مسکونی از این پروژه به خانواده های محروم و کم درآمد شهرستان اختصاص می یابد.

از دیگر اقدامات می توان به آغاز بازنگری طرح جامع شهرهای اسلامشهر و چهاردانگه، واگذاری اسناد مالکیت مجتمع ۵۰۴ واحدی کوثر جامعی قائمیه به مالکان پس از سالها بلاتکلیفی اشاره کرد.

همجنین افزایش سقف تسهیلات طرح جهش مسکن در اسلامشهر از سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون به چهار میلیارد و ۵۰۰ ریال هم از دیگر مشوق ها در حوزه مسکن سازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha