۱۰۰ کیلومتر  به راه های آسفالته شهرستان کهگیلویه افزوده شد

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: یک سال گذشته یکصد کیلومتر راه آسفالته استاندارد در مناطق مختلف این شهرستان ساخته شد.

سید عبدالعزیز موسوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و تلاش اداره راهداری فاین میزان آسفالت جاده در بخش‌های دیشموک، چاروسا، سوق و بخش مرکزی کهگیلویه اجرا شد.

وی بیان کرد: در ادامه برنامه نهضت آسفالت باید ۱۸۷ کیلومتر راه خاکی و شوسه در مناطق محروم و دور افتاده شهرستان کهگیلویه آسفالت شود.

موسوی تصریح کرد: با حمایت دولت در تخصیص اعتبارات لازم تاکنون بخش زیادی از این طرح در مناطق محروم و روستاهای دارای اولویت اجرا شده است.

وی اعتبار تخصیص یافته برای اجرای نهضت آسفالت در شهرستان را یکهزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

موسوی اضافه کرد: با توجه به شعار محرومیت زدایی دولت سیزدهم با اجرای این طرح شاخص میزان آسفالت راه‌های روستایی شهرستان افزایش چشمگیری خواهد یافت. شاخص آسفالت راه های روستایی کهگیلویه تا قبل از دولت سیزدهم را کمتر از ۴۵درصد بود که با تلاش دولت سیزدهم هم اکنون این میزان به بیش از ۶۵درصد رسیده است.

فرماندار کهگیلویه طول راه های روستای شهرستان کهگیلویه را ۹۶۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: از این میزان ۴۲۲ کیلومتر آسفالته، ۱۷۰ کیلومتر شوسه و ۳۰ کیلومتر خاکی است.

کهگیلویه ۳۶۵ روستا دارد که ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان در این روستاها زندگی می کنند.شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha