۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85217735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲۵ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در مراسم اربعین حسینی

اهواز- ایرنا- مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: ظرفیت پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز برای سفر زائران حسینی به استان تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مهدی رزاز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش ظرفیت پروازهای این فرودگاه به ویژه در مسیرهای اهواز- تهران، اهواز- مشهد، اهواز- اصفهان و اهواز- شیراز به دلیل تردد زوار از این استان‌ها به خوزستان افزایش یافته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه در صورت نیاز امکان افزایش پروازهای فرودگاه اهواز وجود دارد ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان برگشت زائران، تعداد مسافران بیشتر می‌شود برای برگشت مسافران از استان نیز افزایش ظرفیت پرواز انجام گرفته است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

رزاز اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار زائر حسینی پاکستانی از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز برای حضور در مراسم اربعین وارد استان شده‌اند.

وی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده تا چهار هزار مسافر خارجی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خواهند شد.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در مراسم اربعین امسال مرز چذابه برای تردد زائران خارجی غیر مقیم تعیین شده مسافران خارجی برای تردد از این مرز و حضور در مراسم اربعین حسینی از فرودگاه اهواز وارد استان می‌شوند.

رزاز با بیان اینکه در مراسم اربعین حسینی امسال پرواز اهواز به نجف برقرار نشد افزود: به دلیل اینکه سال گذشته پرواز اهواز به نجف با استقبال بسیار کمی همراه بود امسال این پرواز برقرار نشد.

وی گفت: فرودگاه اهواز ۲ موکب در درون و خارج از فرودگاه برای استقبال از زائران دایر کرده و از مسافران خارجی نیز تا زمان عزیمت به مرز چذابه مکان استراحت و غذا داده می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در مراسم اربعین حسینی

مدیر کل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: با معاونت عمرانی استاندار خوزستان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا وسیله نقلیه در اختیار زائران از فرودگاه اهواز تا مرز چذابه گذاشته شود.

رزاز با اشاره به کمک‌های مردمی برای استقبال از زائران حسینی افزود: ۲ سازمان مردم نهاد به فرودگاه اهواز اعلام آمادگی کردند که امکان استقبال از زائران خارجی در ۲ شهر اهواز و کوت عبدالله ( از توابع شهرستان کارون) را دارند.

انجام پنج پرواز خارجی در فرودگاه اهواز

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه پنج پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز در حال انجام است ادامه داد: در حال حاضر در فرودگاه اهواز پنج پرواز خارجی به کشورهای ترکیه، عمان، قطر، کویت و دبی در حال انجام است.

وی گفت: پرواز به کشور ترکیه بیشتر در حوزه گردشگری و تجاری است و در فصل تابستان رونق بیشتری دارد، در صورتی که در فصل زمستان توجیه اقتصادی نداشته باشد لغو خواهد شد و دوباره در فصل تابستان راه اندازی می‌شود.

رزاز افزود: اما پرواز به چهار کشور دیگر هفته‌ای یکبار در حال انجام است و تقریبا سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط این فرودگاه پوشش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن ۲ مرز چذابه و شلمچه از جمله مبادی‌های تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق است.

امسال مرز چذابه برای تردد زائران حسینی خارجی غیر مقیم ایران تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha