۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85217775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا برای بهبود روابط با چین تلاش می کند

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85217775
استرالیا برای بهبود روابط با چین تلاش می کند

تهران- ایرنا - دولت استرالیا اعلام کرد هیاتی متشکل از افرادی از شخصیت های دولتی، حوزه صنعت، دانشگاه و رسانه استرالیا برای گفت و گو با همتایان چینی خود روز پنجشنبه عازم پکن خواهند شد؛ اقدامی که تلاشی از جانب استرالیا برای بهبود و نزدیک تر ساختن روابط خود با ابرقدرت جدید جهان تفسیر می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رویترز، پنی وونگ وزیر امورخارجخ استرالیا اعلام کرد هیات استرالیایی از افراد دولت، صنعت، دانشگاه و رسانه این کشور با هدف گامی دیگر برای تثبیت روابط برای مذاکره با همتایان چینی خود به پکن خواهند رفت.

جلسات بدون حضور وزیران دو کشور در سطحی عالی از سال ۲۰۱۴ به شکل سالانه به عنوان بستری برای گفت و گو پیرامون مسائل مختلف برگزار می شد که پس از سال ۲۰۲۰ متوقف شد.

کرئیگ امرسون وزیر تجارت پیشین استرالیا رهبری این هیات استرالیایی را به عهده دارد و افرادی نظیر جولی بیشاپ وزیر امورخارجه سابق نیز وی را همراهی خواهد کرد.

امرسون در مصاحبه با خبرنگاران گقت این نشست فرصتی برای یافتن منافع مشترک است.

در بیانیه ای که از سوی وزارت امورخارجه استرالیا منتشر شده آمده است تجارت، سرمایه گذاری و امنیت منطقه ای و بین المللی در این نشست به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

لی ژائوشینگ وزیر سابق امور خارجه چین نیز هیات چینی را سرپرستی خواهد کرد.

وزیر امورخارجه استرالیا در بیانیه ای که منتشر کرد گفت : « این نخستین بار از سال ۲۰۲۰ است که مذاکرات میان دو کشور در این سطح برگزار می شود که نشانگر گامی دیگر رو به جلو برای افزایش همکاری دوجانبه و تثبیت روابط با چین است. »

تبادلات دیپلماتیک میان چین و استرالیا که دو شریک تجاری مهم بودند در سال ۲۰۲۰ در پی ممنوعیت واردات از استرالیا از سوی چین در واکنش به درخواست استرالیا برای انجام تحقیقات برای یافتن منشا ویروس کرونا و آغاز همه گیری متوقف شد. در ماه مه سال ۲۰۲۲ تنش ها میان دو کشور با انتخابات استرالیا و پیروزی حزب کارگر برای تشکیل دولت در این کشور کاهش یافت و چین اخیرا تعرفه های صادرات جو را لغو کرده است.

آنتونی آلبینز نخست وزیر استرالیا قرار است در سال جاری میلادی به پکن سفر کند، با وجود این هنوز جزئیات و زمانبندی این سفر منتشر نشده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha