اعزام اتوبوس زائران اربعین از خراسان رضوی به مرزهای غربی ۲۵ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از ۲۷ مرداد (یکم صفر) تا پایان دهم شهریور ماه جاری (۱۵ صفر) زائران اربعین از این استان را به مرزهای غربی اعزام کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد دستگاه ناوگان اتوبوسی از مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی به مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شده است که البته رشد افزایش ناوگان در بازه زمانی یاد شده از مبدا مشهد ۴۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۲ هزار و ۵۸۳ زائر اربعین حسینی به مقصد مرزهای غربی کشور با ناوگان اتوبوس اعزام شدند که ۲۰ درصد این زائران به مرزهای شلمچه و چذابه اعزام شده‌اند و بیشتر آنها اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: روند بازگشت زائران از پایانه مرزی شهید سپهبد سلیمانی مهران آغاز شده است و ۱۲ نیروی ناظر و ۷۰ راننده پایه یک راهداری در پایانه برکت استان ایلام برای کمک به بازگشت زائران مستقر شده اند.

شهامت تسریع در روند اعزام زائران افغانستانی طی روزهای آینده و اعزام ناوگان حتی به صورت خالی برای برگشت را مهمترین اولویت این اداره کل ذکر کرد و افزود: از همکاری هزار و ۲۰۰ راننده ناوگان عمومی و شرکتهای مسافربری با بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در طرح اربعین حسینی سال جاری تشکر می شود.

وی به سرویس دهی همزمان راهداری به بیش از ۵۷۰ هزار مسافر درون و برون استانی طی بازه زمانی بین ۲۷ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور جاری اشاره کرد و ادامه داد: با وجود کمبود و محدودیت ناوگان مسافری در خراسان رضوی در این بازه زمانی تاخیر و کمبود مقطعی ناوگان در برخی خطوط با همکاری مالکان و رانندگان از بین رفته است و علیرغم افزایش قابل توجه اعزامها، ازدحام قابل توجهی در پایانه های مسافربری استان رخ نداده است.

راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اوج سفرها و اعزام ناوگان اتوبوسی زائران اربعین امسال را در محدوده زمانی هشتم تا دوازدهم شهریور ماه پیش بینی کرده است و از طرفی هشت درصد ظرفیت ناوگان عمومی جاده ای این استان به جا به جایی زائران اربعین اختصاص یافته است.

همچنین اربعین سال گذشته هزار و ۶۹ سرویس مستقیم اتوبوس از پایانه های مسافربری خراسان رضوی به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شد که امسال پیش‌بینی می شود تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha