تاکید ولایتی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی

تهران - ایرنا - رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، سی و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی اکبر ولایتی با محور بررسی گزارشی از روند امور اجرایی جهت برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در اسفندماه امسال، بررسی گسترش روابط در حوزه فرهنگ و تمدن در کشورهای همسایه و تاکید بر توجه به ابعاد مختلف شخصیت یعقوب لیث صفاری و ملاحظات ویژه در این خصوص برگزار شد.

ولایتی در این جلسه بر اهمیت شناخت هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و استفاده ظرفیت‌ها به جهت تثبیت نقش یعقوب لیث در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی از جمله زبان فارسی تاکید و از زحمات اعضا که پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند، تشکر کرد.

وی افزود: توجه به شخصیتی مانند یعقوب لیث به عنوان نماد یک مسلمان شیعه، عارف و جوانمرد می‌تواند در تقویت هویت ایرانی امروز اثرگذار باشد.

تاکید ولایتی بر اهمیت شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی

براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه، مهدی نوید ادهم دبیر کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز بر پیگیری موارد مطرح شده در خصوص تشکیل بنیاد بین‌المللی جندی شاپور تاکید کرد.

در این جلسه، ‌ نظرات اعضا در خصوص متن پیش‌نویس مطرح و بررسی شد و بر اساس رای اعضای این کمیته، اساسنامه تصویب و مقرر شد برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha