سفر برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) خستگی ندارد

کرمانشاه- ایرنا- هر سفری خستگی و سختی‌های خاص خودش را دارد، اما عاشقان امام حسین(ع) می‌گویند: سفر برای زیارت اباعبدالله چون عاشق هستند، هیچ سختی و خستگی ندارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مرز خسروی؛ زائران اربعین که پس از زیارت اباعبدالله الحسین (ع) از این مرز در حال بازگشت بودند از شرایط و امکانات سفر ابراز رضایت کردند و سفر زیارتی خود را خوب و آسان توصیف نمودند.

یک زوج داری ۲ فرزند خردسال ۲ قلو به خبرنگار ایرنا گفتند: معمولا در سفرها خانواده های داری کودکان خردسال سختی هایی ویژه وجود دارد و ما نیز در این سفر برخی از این مشکلات را داشتیم اما خدا را شکر به برکت اباعبدالله الحسین (ع) و با فراهم بودن تمام شرایط سفر اعم از حمل و نقل مناسب، مجهز و مساعد بودن شرایط ورود و خروج پایانه مرزی خسروی، مهیا بودن امکانات بهداشتی با وجود این کودکان سختی آنچنانی متحمل نشدیم و سفر زیارتی خوبی را تجربه کردیم.

همچنین یک مادر که فرزند چهار ماهه اش در بازگشت از اربعین به خاک کشورمان را بغل کرده بود نیز در جواب به این سوال آیا این سفر برای این نوزاد سخت نبوده؟ پاسخ منفی داد و گفت نه همه چیز در طول سفر فراهم بود و بچه و خودش اصلا سختی خاصی را احساس نکردند و همه چیز برای یک سفر زیارتی عالی فراهم بوده است.

سفر برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) خستگی ندارد

یک مرد سالخورده نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا با این سن و سال سفر خوبی داشته است یا نه؟ گفت: در مرز و برای یک سفر زیارتی عالی همه چیز فراهم است فقط گرمی هوا کمی اذیت می کند.

وی همچنین به خدمات رسانی خوب ارگان ها و دستگاه های اجرایی مانند روشنایی معابر، پذیرایی خیلی خوب موکب ها در داخل ایران و عراق اشاره کر و گفت: انصافا عراقی ها هم بویژه در کربلا برای پذیرایی از زوار سنگ تمام گذاشته اند و باید از آنها قدردانی کنم و اجرشان با اباعبدالله باشد.

در بین زوار اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام که به کشورمان در حال بازگشت هستند، افرادی با ویلچری در حال حرکت بودند و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا این سفر( با توجه به وضعیت آنان) برای آنها سخت نبوده است؟ گفتند: به کمک خیرخواهانه تمام دست اندرکاران مراسم باشکوه اربعین بویژه مرزداران و ارگان های مستقر در پایانه مانند مناسب سازی برخی معابر، سفری آسان داشتند.

اکثر زائران اربعین از عشق خود به امام حسین (ع) می گویند و معتقدند اگر عشق داشته باشید هیچ چیز سخت نیست و اگر در این سفر پر برکت سختی ها هم وجود داشته باشد حال و صفای خودش را دارد و اسمش سختی نیست.

سفر برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) خستگی ندارد

نزدیک به ۶۰۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین(ع) از مرز خسروی تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای آغاز ماه صفر (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) تاکنون، بیش از ۶۰۰ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که این رکورد جدیدی در تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی خسروی است. ️

«فریبرز کرمی» روز شنبه به ایرنا افزود: بیشترین تردد ثبت شده در روز جمعه ۱۰ شهریور از پایانه مرزی خسروی با تردد بیش از ۱۰۶ هزار و ۸۰۸ زائر بوده است به نحوی که ۶۲ هزار و ۳۱۱ زائر از کشور خارج و ۴۴ هزار و ۴۹۷ نفر وارد ایران شده‌اند. ️

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۱ زائر خارجی از پایانه مرزی خسروی خارج و ۲۶۳ نفر نیز به ایران وارد شده اند. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به اقداماتی که در پایانه مرزی خسروی انجام شده است تردد زوار از این پایانه مرزی بسیار آرام و روان است. ️

کرمی افزود: هموطنان و زائرین گرامی می توانند جهت دریافت هرگونه راهنمایی از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ارتباط باشند.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

سفر برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) خستگی ندارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha