کمبود پزشک و کیفیت خدمات مهمترین چالش درمان تامین اجتماعی استان بوشهر است

بوشهر _ ایرنا_ مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مشکل بحران ما در استان بوشهر کمبود پزشک و کیفیت خدمات است، وقتی تعداد پزشک در استان بوشهر کم است، کیفیت خدمات نیز به دلیل کمبود پزشک پایین می‌آید.

حسن اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آمادگی داریم هر متخصصی در هر رشته‌ای در هر جای استان اعلام آمادگی برای همکاری کند، مشکلی در خصوص انعقاد قرارداد با آن‌ها نداریم.

وی افزود: بودجه‌ای در قالب خارج شمول هر ۶ ماه یک‌بار برای تأمین اجتماعی می‌آید که اولویت آن با بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس پرونده‌ها از محل بودجه‌های فرهنگی سازمان تا سقف مبلغ ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جدای از بسته حمایتی بر اساس مدارکی که ارائه می‌دهند به آن‌ها ارائه خدمت می‌دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه به‌تازگی دولت بسته حمایتی برای کل ایرانیان دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج فارغ از اینکه بیمه تأمین داشته باشند یا خیر اختصاص داده، گفت: دولت 51 بسته بیماری را مشخص کرد و هر ایرانی که این بیماری‌ها را داشته باشد بدون سقف، بلاعوض به آن‌ها کمک می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهری عنوان کرد: در شهرستان گناوه سال‌های سال از کمبود نیرو رنج می‌بردند و خدمات به‌صورت حداقلی انجام می‌شد که جذب نیروی خوبی انجام گرفت و کیفیت و سرعت خدمات بالاتر رفت و همچنین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در گناوه افتتاح شد و آزمایشگاه تجهیز شد.

اسماعیلی افزود: در دیلم در حال ساخت درمانگاه با پیشرفت ۵۷ درصدی هستیم و در حال حاضر یک مرکز استیجاری ارائه خدمت می‌کنیم و با توجه به استیجاری بودن نتوانسته‌ایم برخی از بخش‌ها را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این مرکز در حال ساخت تا پایان سال ساخته و خدمات کامل ارائه شود.

وی اضافه کرد: ساخت درمانگاه در شبانکاره مصوبه خوبی بود که معطل مانده که زمین آن تهیه و خریداری شد و سند صادر و در مرحله طراحی ساختمان و ورود به مرحله مناقصه هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: در سفر مدیرعامل تأمین اجتماعی به استان بوشهر نقدینگی برای خرید زمین در شهر اهرم برای ساخت بک مرکز درمانی دیگر در سطح یک داده شد که در حال انجام تشریفات حقوقی هستیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال ساخت درمانگاه سطح یک در دلوار هستیم که پیشرفت حدود ۷۰ درصدی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و همچنین مقدمات جذب نیروی انسانی و خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی بیمارستان سلمان فارسی که کارهای آن تمام‌شده و پیمانکار پروژه باید تعیین شود.

اسماعیلی افزود: عملیات ساخت‌وساز در تأمین اجتماعی به دست استان‌ها نیست و شرکت متولی آن شرکت خانه‌سازی تامین اجتماعی ا ست که ما به‌عنوان بهره‌بردار در پایان از آن‌ها تحویل می‌گیریم فقط استان‌ها زمین تحویل و به‌عنوان ناظر بهره‌بردار نظارت می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: قول‌هایی برای نوسازی درمانگاه مبعث گرفته‌ایم و به فرمانداری و بازرسی اعلام کردیم چنانچه مجتمعی برای نقل‌مکان بدهند نباید خدمات درمانگاه مبعث تعطیل شود.

اسماعیلی با بیان اینکه توسعه در ابتدا مشکلاتی دارد که باید با خرد جمعی برطرف شود اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی موافقت خود را مبنی بر ساخت طبقاتی درمانگاه مبعث با توجه به مستهلک بودن اعلام کرده که درمانگاه به روز و درشان مردم ساخته شود.

وی تصریح کرد: سنگ‌شکن بیمارستان سلمان فارسی چندین ماه است که ارائه خدمت نمی‌کرد و در حال حاضر به چرخه برگشته است.

به گفته اسماعیلی خرید دستگاه عمل‌های ارتوپدی، چشم‌پزشکی، مغز و اعصاب دستگاه‌های اکو،دیالیز، تجهیزات درجه‌یک آزمایشگاهی، تنوع آزمایش کیفیت و سرعت از دیگر کارهای صورت گرفته توسط تأمین اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر مردم است.

وی یادآور شد: در بحث هتلینگ که کیفیت خدمات بیمارستانی افزایش می‌یابد بخش آنکولوژی بیمارستان سلمان فارسی در حال بازسازی بر اساس استانداردها است و امیدواریم طی سه ماه آینده به چرخه ارائه خدمت برگردد.

اسماعیلی یادآور شد: آزمایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به‌عنوان آزمایشگاه مرجع استان تبدیل شده است، چنانچه سایر شهرستان‌های استان آزمایشی را ببینند لازم است و آن دستگاه در آنجا موجود نباشد بعد از نمونه‌گیری برای انجام آزمایش به مرکز استان ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه هتلینگ در تمام بخش‌های بستری تأمین اجتماعی استان بوشهر در حال انجام است گفت: هشت تخت ای. سی. یو داخلی به بیمارستان سلمان فارسی اضافه می‌شود و به این صورت تخت‌های ویژه به ۱۶ تخت افزایش می‌یابد که با توجه به کمبودهای تخت‌های ویژه استان این اتفاق بسیار خوبی است.

اسماعیلی اضافه کرد: چهار آزمون برای فعال‌سازی ۲۵۶ تخت بیمارستان سلمان فارسی برگزار شده است و حجم قابل‌توجهی از این نیروها جذب‌شده‌اند.

وی عنوان کرد: مجوز بیمارستان سلمان فارسی بوشهر ۲۵۶ تخت است ولی با توجه به اینکه از سال ۹۸ آزمون جذب نیرو برگزار نشده بود و با توجه به محدودیت فضای فیزیکی بیش از ۲۱۰ تخت فعال نشده بوده که امید است با ساخت درمانگاه جدید بخش همکف به فضای بستری تبدیل کنیم و تمام ظرفیت به شهروندان ارائه خدمت دهد و همچنین تجهیزات برای فعال‌سازی این ۲۵۶ تخت موجود است همچنین نیروی انسانی نیز در آزمون جاری جذب می شوند.

اسماعیلی با اشاره به گرمی هوا در استان بوشهر گفت: با توجه به گرمی شدید هوا در استان بوشهر در سه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، مهر برازجان و نبی اکرم (ص) عسلویه بحث دیزل ژنراتورهای آن‌ها را تقویت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر توان تأمین ۴۰ درصد برق اضطراری بیمارستان آن هم در بخش‌هایی ویژه و اتاق عمل‌هاست را داریم که با تقویت دیزل ژنراتورها تمام برق بیمارستان را در مواقع بحرانی تأمین می‌شود و همچنین با هماهنگی اداره آب، ورودی‌های آب بیمارستان‌ها را وسیع‌تر کردیم و ذخایر آب را بیشتر کرده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تکمیل سیکل اکسیژن موردنیاز بخش‌ها افزود: اکسیژن بیمارستان‌ها به‌وسیله اکسیژن ساز یا مخازن اکسیژن مایع یا کپسول‌های اکسیژن تأمین می‌شود، در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بوشهر اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن وجود داشت اما مخازن اکسیژن مایع به خصوص کمبودش در زمان کرونا شاهد بودیم در بیمارستان نبی اکرم عسلویه و سلمان فارسی بوشهر سیکل آن تکمیل‌شده است و مهر برازجان نیز مجوز آن را برای سال ۱۴۰۲ گرفته‌شده است.

وی در خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج بعد از اینکه به تأمین اجتماعی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دادند، در هر مرکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی بیمار اسمش ثبت‌شده است و از خدمات حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردار می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: با تشکیل پرونده‌ای که از قبل از این داده بودند داروها و خیلی از خدمات رایگان دریافت می‌کنند که این تشکیل پرونده به‌صورت الکترونیکی است و هر جای کشور می‌تواند با یک کد ملی از خدمات حمایتی برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha