اورژانس خوزستان نسبت به افزایش تصادفات رانندگی هشدار داد

اهواز - ایرنا - سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان اعلام کرد: افزایش تردد خودروها در جاده‌های کشور و بار ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشور در آستانه اربعین حسینی، نشان از روند افزایشی تصادفات رانندگی دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این مرکز، عارف شرهانی بیان کرد: با توجه به بروز تصادفات متعدد در روزهای اخیر و با توجه به افزایش ترددها در روزهای منتهی به اربعین حسینی و چند روز پس از آن، از هموطنان درخواست می‌شود با رعایت قوانین و نکات ایمنی در هنگام رانندگی از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنند.

وی توصیه کرد: بررسی فنی خودرو پیش از حرکت، خواب کافی راننده، پرهیز از عجله در سفر با خودرو کنار گذاشتن تلفن همراه، برنامه‌ریزی در مسیر، حفظ هوشیاری و پرهیز از خوردن در هنگام رانندگی از مواردی است که موجب کاهش اشتباهات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات می‌شود.
شرهانی در خصوص وضعیت امداد رسانی به زائران در مرز چذابه گفت: چهار هزار و ۹۵۶ نفر برای دریافت خدمات به پایگاه‌ها و مراکز اورژانس مراجعه کردند که شامل ۲ هزار و ۲۴۶ نفر ویزیت در درمانگاه، ۲ هزار و ۲۸۰ نفر پیش بیمارستانی ، ۴۳۰ نفر سالن سرد و ۲۱ نفر اعزام از درمانگاه بوده است.

بر اساس این گزارش طرح خدمت رسانی اورژانس خوزستان به زائران اربعین حسینی درقالب تیم‌های درمانی و خدماتی از طریق ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران به سمت مرز چذابه از ۲۷ مرداد ماه آغاز شد و از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس جدید به علاوه ۱۴ آمبولانس‌ موجود برای خدمات به زائران آماده اند، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر شده و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، هشت پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده ، درمانگاه تامین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش نیز با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

یک هزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و پنج بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده باش قرار دارد.

۱۵شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است.حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از روزهای آغازین ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha