۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85217944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله عضو لیکود به ارتش و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- شکاف بین نهادهای امنیتی و ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی تشدید شده و یک عضو حزب لیکود، این نهادها را به ضعف در برخورد با فلسطینی ها متهم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، در حالی که رابطه شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و نهادهای امنیتی تیره است، دفتر نتانیاهو از روی اجبار، اظهارات «تالی گاتلیو» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود علیه ارتش و نیروهای امنیتی را محکوم کرد.

گاتلیو در پیامی توئیتری، وزارت جنگ و سازمان امنیت داخلی(شین بت) رژیم صهیونیستی را به همکاری با مبارزان و اسرای فلسطینی متهم کرده بود.

دفتر نتانیاهو به شهادت ۱۶۰ مبارز فلسطینی و بازداشت هزار و ۵۰۰ نفر فلسطینی دیگر توسط شین بت و وزارت جنگ از ابتدای سال جاری میلادی اشاره و از تلاش های این دو نهاد امنیتی در سرکوب فلسطینی ها تقدیر کرد.

پیشتر، گاتلیو در پیام توئیتری دیگری از اقدامات «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه اسرای فلسطینی حمایت کرده بود.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اظهارات گاتلیو علیه این وزارتخانه را به لگدمال کردن پرچم این رژیم تشبیه کرد و خواستار عذرخواهی وی شد.

سازمان چپگرای «دارکنو» که نقش مهمی در تظاهرات های اخیر علیه ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی داشته، از گاتلیو به خاطر این اظهارات به پلیس شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش شکاف بین کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشتند به دستور نتانیاهو، ارائه گزارش از وضعیت ارتش، حتی در نشست‌های کنست (پارلمان) ممنوع شده است.

دستگاه امنیتی رژیم اسراییل بر این باور است که نخست وزیر این رژیم قصد دارد تا مسئولیت تمرد نظامیان صهیونیست را به گردن فرماندهان آنها بیاندازد.

در همین راستا، «یائیر نتانیاهو» پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشته بود: «هرتزی هالوی» رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل با سرکوب نکردن نیروهای ذخیره، به عنوان بدترین فرمانده ارتش، نام خود را در تاریخ ثبت کرد. پسر نتانیاهو سپس مجبور شد که این مطلب را پاک کند و نتانیاهو نیز با انتشار بیانیه ای مجبور به اعلام حمایت از فرماندهان رژیم صهیونیستی شد.

بحران در درون رژیم صهیونیستی پس از اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی در این رژیم شدت گرفته است. مخالفان این لایحه، آن را گام نتانیاهو برای «کودتای قضایی» توصیف می کنند. از زمان نخست وزیری مجدد نتانیاهو، سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات و اعتراضات مخالفان است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضائی تصویب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha