نگاه عدالت محور دولت در احیای تنها سالن ورزشی«پالیز» اسدآباد

همدان- ایرنا- تنها سالن ورزشی منطقه جنت آباد شهرستان اسدآباد در دل شهر «پالیز» با گذشت بیش از یک دهه از ساخت رها شده بود که هم اینک با رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم و تاکید استاندار همدان، به زودی احیا و نونوار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهره برداری از این سالن ورزشی چند منظوره در سال ۱۳۸۵ انجام شد اما در این سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفت به طوریکه در سال‌های گذشته (دوران کرونا) با تخریب بخش‌هایی از سالن و سرقت اموال داخلی آن، به مرز نابودی رسید.

بهار سال ۱۳۹۹ بود که طرح ارتقای روستاهای «مزرعه بید» و «جنت آباد» به شهر پالیز به تصویب دولت وقت رسید اما همچنان خبری از احیا و نوسازی این سالن ورزشی نبود.

احیا و بازگشایی سالن چند منظوره شهر پالیز مطالبه اصلی ورزشکارانی است که در این سال‌ها به دلیل نبود فضای ورزشی به اجبار راهی دیگر مناطق شهرستان اسدآباد شدند.

قرار گرفتن اسدآباد در منطقه سردسیر امکان فعالیت در نیمه دوم سال به ویژه فصل زمستان را به ورزشکاران در فضای باز نمی‌دهد و نیاز به برخورداری از سالن سرپوشیده است، موضوعی که دغدغه اصلی ورزشکاران شهر پالیز است و نمی‌توانند آنطور که باید فعالیت ورزشی داشته باشند.

دستور استاندار در احیای سالن ورزشی پالیز

«علیرضا قاسمی فرزاد» در جریان سفرهای شهرستانی خود، در گرامیداشت هفته دولت رهسپار پالیز شد و از نزدیک در جریان وضعیت نامطلوب سالن ورزشی این شهر قرار گرفت.

مرمت و بازسازی سالن پالیز مطالبه جدی مردم

استاندار همدان ضمن بررسی دقیق اوضاع و احوال این سالن چندمنظوره، دستور مرمت و بازسازی کامل این مکان سرپوشیده را صادر کرد.

قاسمی فرزاد در این بازدید تاکید کرد: امروزه توجه به حفظ و نگهداری فضاها و اماکن ورزشی به عنوان بستر فعالیت ورزشکاران بسیار حایز اهمیت است.

استاندار همدان:امروزه توجه به حفظ و نگهداری فضاها و اماکن ورزشی به عنوان بستر فعالیت ورزشکاران بسیار حایز اهمیت است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های مدیریت دستگاه ورزش در تکمیل و بازسازی طرح‌های ورزشی استان همدان گفت: مرمت و بازسازی سالن پالیز مطالبه جدی مردم این شهر است که باید هرچه سریعتر به اجرا گذاشته شود.

ضعف مدیریت و نظارت عامل تخریب سالن پالیز

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: به دلیل عدم نظارت در حفظ و نگهداری طی سال‌های گذشته برخی اماکن ورزشی دچار آسیب شدند و در یکسال گذشته با تلاش همه دست اندرکاران حوزه عمرانی ورزش استان توانستیم بخشی از فضاهای ورزشی اعم از سالن و استخر شنا را بازسازی و مرمت کنیم.

«علی حقیقی» افزود: اداره کل ورزش و جوانان همدان علاوه بر تکمیل پروژه‌های مهم ملی در حال ساخت و همچنین نصب چمن‌های مصنوعی مینی فوتبال، هیچ گاه از تجهیز، تعمیر و بهسازی سالن‌های راهبردی برای ایجاد اماکن مناسب برای ورزشکاران و جوانان غافل نبوده است.

وی افزود: با توجه به بازدید استاندار از سالن ورزشی پالیز و تاکید وی، عملیات مرمت و نوسازی این سالن در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم خدمات بهتری به ورزشکاران بدهیم.

حقیقی خاطر نشان کرد: سالن ورزشی پالیز به دلیل عدم نظارت و مشکلات مدیریتی به یک مخروبه کامل تبدیل شده است و برهمین اساس نسبت به جمع آوری کامل کف پوش سالن و مرمت دیواره‌های جانبی برنامه ریزی کرده‌ایم.

متاسفانه سالن ورزشی پالیز به دلیل عدم نظارت و مشکلات مدیریتی به یک مخروبه کامل تبدیل شده و برهمین اساس نسبت به جمع آوری کامل کف پوش سالن، مرمت دیواره‌های جانبی برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به نیاز ورزشکاران به سالن چند منظوره ورزشی استاندارد و مناسب؛ طرح تعویض کفپوش سالن چند منظوره در دستور کار قرار گرفت و پس از جمع آوری کفپوش پیشین و زیرسازی سالن، کفپوش جدید نصب و آماده استفاده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: تعمیرات کامل سرویس‌های بهداشتی، روشنایی و سیستم گرمایشی و سرمایشی در کل مجموعه توسط پیمانکار آغاز و در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل عدم استفاده از سالن در سالیان گذشته، سقف این مجموعه به طور کامل تخریب شده و هم اینک مرمت سقف این مجموعه در حال انجام است.

حقیقی اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها و بازسازی اماکن ورزشی در استان همدان طی یکسال اخیر کم نظیر بوده است و هفت استخر در هفت شهرستان ترمیم و بازسازی شد و استفاده مجدد از این استخرها کار ماندگار و بزرگی بود.

اختصاص۱۶۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی همدان

وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد بودند، بار دیگر احیا و چرخه ساخت تا مرحله تکمیل در این طرح‌ها فعال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: راز موفقیت در این بخش، همکاری، تعامل و کار جهادی با حمایت و همت مسئولان ارشد استان است که امیدواریم با این تلاش و حمایت مسئولان، تحول بسیار خوبی را در حوزه ورزش و جوانان استان شاهد باشیم.

نگاه عدالت محور دولت در احیای تنها سالن ورزشی«پالیز» اسدآباد


اختصاص ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای بازسازی سالن پالیز

مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: سالن ورزشی پالیز از سال‌ها قبل به دلیل ضعف مدیریتی و نظارتی دچار آسیب شد.

«امین رنجبردار» افزود: اداره ورزش استان همدان در راستای دستور استاندار، ۱۳ میلیارد ریال بودجه برای بازسازی این سالن ورزشی اختصاص داد.

وی اضافه کرد: همچنین با تصمیم حمایتی فرماندار اسدآباد، از هفت میلیارد ریال اعتبار از محل تعمیر و تجهیز این شهرستان به سالن سرپوشیده پالیز موافقت شد.

رنجبردار خاطرنشان کرد: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز قول پرداخت ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این سالن را اعلام کرد که منتظر پرداخت آن هستیم.

وی افزود: عملیات مرمت و ساخت بخش‌های مختلف سالن ورزشی پالیز شروع شده و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، ظرف ۶ ماهه احیا و به چرخه خدمات رسانی مردم به خصوص جوانان بازخواهد گشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha